Lbx Creative Commons License 2019.01.22 0 0 29196

Hát nem tudom...

Elolvastam a cikket, kicsit olvasgattam, stb.

Eleve nem gondolom, hogy valós szám lenne az 500 Mrd - ez a teljes 2018. évi kiadási főösszeg 2,5%-a (a teljes összeg 20e Mrd), a társadalombiztosítási kiadások 10 (!!!!) %-a,  ( https://index.hu/gazdasag/ado_es_koltsegvetes/2017/06/15/elfogadta_a_2018-as_koltsegvetest_a_parlament/ ) ami kizárólag a dízelekre van levetítve, és nincs benne sem a balesetekből származó ellátás, sem a nyugdíj, sem az állami szféra fizetése, sem az ország legsikeresebb vállalkozója, stb. Ez szörnyen aránytalan, és nagy szám, még akkor is, ha nem effektív elköltött összeg, illetve olyan pénzek is szerepelnek benne, amiket nem a TB, hanem az egyes személy fizet ki egyéb kezelésekre, költségekre.  

A másik észrevételem, hogy eleddig a CO2 volt az egyes számú közellenség, amit a globális felmelegedés alapjaként emlegettek, és a benzinüzemű motorok kibocsátása esetében értelmeznek fő paraméterként, mégis lényegesen kisebb költségeket írnak a számlájára. Márpedig ha a globális felmelegedés költségei globális szinten alacsonyabbak, mint a dízelek okozta egészségügyi költségek, akkor lehet, hogy igaza van Trumpnak a kilépéssel... Mindeközben az európai lélekszám csökkenésében mégsem a dízelek okozta halálozások a ludasak, hanem a születésszám...

A dízelüzemű eszközök kibocsátását eleddig a felső légúti megbetegedések, és a rák okozójának tartottak, leginkább a szilárd károsanyag kibocsátása miatt, miközben az említett tanulmány folyamatosan a NOx-k magasabb arányú károkozásáról elmélkedik.

Rákerestem a tanulmányt készítő cégre, kicsit zöldnek tűnik, de legyünk jóhiszeműek, és  fogadjuk el, hogy tárgyilagosak.

 

És csak úgy mellékesen jegyzem meg, hogy a szmog-jelentések sem a budapesti dízelekkel terhelt levegő szennyezettségével indulnak minden novemberben, hanem Putnok-világvárossal, ahol elavult tömegközlekedésben rengeteg öreg dízelbusz jár, nem beszélve a hatalmas ipari közlekedési terhelésről, amihez hozzájárul a lakosság önpusztító dízelmotoros járműparkja... 

 

Nem állítom, hogy a dízelmotor kibocsátása nem káros, és hogy jobb lenne minél kevesebb ilyen károsanyaggal a környezetünkben élni - detto a benzinmotorokra -, de valahogy mostanában homlokegyenest az ellenkezőjét állítják, mint pár évvel ezelőtt. Lehet, hogy a mostani állítások az igazak, de lehet, hogy nem.

Szóval csak azt akarom mondani, hogy a boszorkányüldözésről utóbb mindig kiderül, hogy eltúlzott, alaptalan (vagy lényegesen kevesebb az alapja a hivatkozottnál), és ártatlan áldozatokat produkálnak.

 

Ez a cikk egy tudományosnak mutatkozó, mindeközben szenzációhajhász, és erősen motiválni szándékozó írás. Szerintem.

 

Előzmény: KAti (29189)