Nyilvánvalóan a szlovák oldal költsége. (Attól még fájdalmasan irracionális egy 3000-4000 forgalmú útszakaszra.)
Ott úgy látszik lehet riogatni a költségekkel.
Nálunk már "hozzászoktunk"...
Azóta kicsit belemélyedtem a szlovák forgalmi adatokba (2015-ös)
de igazolja az OCF2016 adatait - arányaiban és nagyságrendileg is.
Az első és nagyobb méretű szám a tgk., a kisebb a szgk. volumen.
Különös figyelemmel a sárga négyzetben lévő két adatra:
a 75. út teherforgalma Léva felé nagyságrendileg egyezik a 66. úti teherforgalommal. (Zólyom felé)
A 75. út Losonc felé elágazása után a 66. úton "csak" 830 tgk. halad Zólyom irányába (OCF szerint ebből 477 db Magyarországról)
A helyi érdekek világosak, de a forgalom közel sem autópálya igényű. Elkerülők szükségesek.