dimelo Creative Commons License 2019.01.19 0 0 42702

Olvasgattam és idevágó megállapításokat találtam (OCF2016 42. oldal)

A TEN-T törzshálózati elemek legforgalmasabb relációi az M1–M5–M43 autópályák és az M0 autóút déli szektora.

Ezek közül az M1, az M5 és az M0 az erős tranzitforgalom lebonyolításán túl jelentős belföldi teherforgalommal is terhelt.

Az útpálya adottságaihoz viszonyítva megállapítható hogy a jelenleg 2x1 sávos útszakaszok közül némelyiken kiemelkedően magas a nagytehergépkocsik forgalma.

Ilyenek a 4. sz. és 42. sz. főutak, amelyek a Románia és Németország, illetve Olaszország felé áramló forgalom egy részét vezetik le.

 

Mondhatná bárki, hogy ezt már mind régen tudjuk.

De fordítsuk meg és világítsuk meg ezeknek az ellentétét: mely utak nem sok részt vesznek magukra a nemzetközi forgalomból.

Például az M3-M30 és M35 AUTÓPÁLYÁK!

OCF 45. oldalon:

Az M3 autópálya forgalmát főként a belföldi szállítások teszik ki. Gödöllőnél 5700 db a nagytehergépkocsik napi keresztmetszeti forgalma, ami a keleti országhatár felé haladva
fokozatosan csökken. Az M30-as és az M35-ös autópályák jelentős forgalomelvezető hatása után Ófehértónál már csak 1000 nagytehergépkocsi jelenik meg naponta.

 

Így juthatunk el a 3. főút Tornyosnémeti és 37. út Sátoraljaújhely átkelők forgalmáig:

Remélem láthatóak a számok.

Tornyosnémeti   1081

Kassára               580  (37. út felől/felé: 51)

Eperjes (PL felé)  541

 

37. út

Sátoraljaújhely  686  (Királyhelmec-Ukrajna felé 51)

Tőketerebesre   207

Nagymihályra     459  (Kassa  és Nagykapos felől is: 21+96)  IPARI PARKOK beszállítói forgalma???????

Poland felé:          0

 

OCF szerint legfeljebb 500 db a lengyel-balti  vs. szerb-macedón-görög és a román-bolgár-török tranzit.

 

Már csak savanyú hab a tortán, hogy Sátoraljaújhely felé 5-6 km-rel rövidebb, mint Tornyosnémetinél és sokkal olcsóbb a fuvarozás.

https://www.google.com/maps/dir/48.1152738,20.8577568/48.7486444,21.9047912/@48.4045731,21.2406658,10z/data=!4m2!4m1!3e0

 

Ha megépül az M30 és a D1 (E50) végig, akkor majd gyorsabb lenne Kassa-keletnél járni, de még drágább.

 

Ha minden autópálya elér a határig, akkor S.újhely...?

Előzmény: hegyaljai3 (42648)