I.Blasius Creative Commons License 2019.01.03 0 0 184

Igen, mentem 60 km-t 3 alkalommal összeadva. A tapasztalataim felemásak:

Feltettem a Puig rá való plexijét, az csodásan leveszi a felsőtestről a cúgot. Vettem rá egy dobozt, rögzült végülis, de túl kilóg hátra, így nem annyira szép így, ráadásul a középsztender hagyja 2 cm-t hátrabillenni a robogót, így teli csomagtartónál sztenderen a leszállás után hátraesik a robogó, míg leér a hátsó kereke..

 

Tapasztalatok:

- A motor kicsit vibrálósan jár, a selymestől elég távol van, de nem vészes azért. Az zavar, hogy lámpánál a gázt elengedve alaccsonyra esik vissza az alapjárat. Le még sose fulladt, de ösztönösen túráztatni kezdem a motort, meg úgy tűnik, hogy le fog fulladni. Ha karbis lenne, tuti emelnék az alapjáratán. Gondolom ezen nem lehet.

- A kormányzás kissé "ideges", a szinte centire ekkora ET2-es Vespám sokkal kellemesebben kormányozható volt.

- A kormány balra fordításnál 10-ből 8-szor kb. akadt, volt, hogy kanyarodásnál erőből kellett még ráfordítanom, hogy jobban forduljon ki a kerék. Ezt elég gáznak érzem friss vizsga mellett. A kábeleket összefogó fém drótszerűség ért bele szerintem az első dobba. Hajlítottam rajta, remélem így már jó lesz. Valami kopogott is a kormányban úthibánál, remélem azt is ez okozta. A hajlítgatás óta még nem tudtam kipróbálni sajnos.

- A benzinszintjelző 50 km után még bőven 3/4 fölött van, így vagy most fog bezuhanni a mutató, vagy ennyire takarékos:) A tank viccesen kicsi amúgy, szinte üresen hozták ki, és 4 liter ment bele.

- Az ülése kényelmes, bár a robogó padlója kicsit magasan van, így a combom kicsit felfelé áll, ezért lehet, hogy emiatt fúj be az ölzsákom ellenére a szél alulról. A láb szélvédelme nem annyira jó, egy Vespa ebben sokkal tutibb.

- Még csak 60-al mentem vele max, de a 6 KW-os teljesítménye ellenére teljesen jól megy, és a két tárcsafékje is teljesen jó. Ülése is kényelmes.

- Volt lehetőségem sajnos vizes úton is próbálni. Asszem Cordial "márkájú" gumi van rajta. Elmegy vizen is, de néha bizonytalannak érzem, az előző robogómon volt Michelin, meg a másikon a Heidenau klasszisokkal jobb, de még a Mitas is jobb volt pár éve. Ezt különböző tesztekben is írják, hogy a Cordial gumikat a Benelliken is érdemes lecserélni, ha vizen is használja az ember a gépet. A gond az, hogy a Zaharán elöl pl. 90/90 12-es gumi van, ebből meg elég kicsi a választék. A 3,50 10-es hátsóval nincs gond. Vajon ugrik a gari, ha egy erre szakosodott gumisműhelyben kicseréltetem a gumikat, és ehhez leveszik pl. a kipuffogót?

 

Összességében egy teljesen igényes gépnek néz ki, nem is bántam meg, hogy megvettem. Remélem, hogy megbízható is lesz.

 

Előzmény: CsA (183)