BmS1 Creative Commons License 2018.12.29 0 0 156223

Én megpróbálnék egy a apermérőt ráakasztani az akksira. Ennek mutatnia kell a fogyasztást.

 

Na ja. Ha éppen "folyik az áram"

És ha éppen nem? Éjjel nappal nem figyelheted a műszert. Egy tárolós szkóp a megoldás, ahol több nap "eseményét" tudod nyomon követni.

 

Ezután egyenként kivenném a biztiket. Ahol megszűnik az áram mérése, azon a körön kell tovább keresni. Ezzel szűkítheted a kört. 

 

Logikus, csak hosszadalmas. Tovább bonyolítja a dolgot, hogy egy-egy biztosíték jó néhány fogyasztót kiszolgál, mire ezeket az ágakat teszteled, lemegy a nap, esetleg többször is.

 

Az 1-2 hetente lemerülő akku témájához:

 

Nem biztos, hogy bármi "leszívja" az akksit.

 

Télen, alacsony hőmérsékleten az akkuk kapacitása lecsökken. Az akkuk átlagos életkora 3 év, ekkorra már egyébként is lecsökken a tárolókapacitásuk. Ehhez a gyenge állapothoz hozzájön a hideg okozta kapacitás csökkenés. És még valami: 1% / nap körüli önkisülés.

Számolj: adott egy 70 Ah-s akku, 3 évesen már csak (mondjuk) 70%-ot tud, ez annyimintannyi  kb. 50 Ah.  A hideg miatt ebből is 10% csökkenés, már csak 45 Ah. 2hét alatt durván 15% önkisülés, már úgy 38 Ah körül járunk a 70 helyett. Vannak ki nem kapcsolható, kis áramfelvételű fogyasztók, (óra, stb...) ezek is terhelik valamelyest az akksit, a vége az, hogy a gyári kapacitás fele áll rendelkezésedre, ami karcsú.

Hidegben a motorodat jóval nehezebb körbeforgatni, a rozzant állapotú akksi megadja magát. Megoldás: új akksi. Ha végignyűglődöd a kapacitás vesztett akkuval a telet, árpilistól jobb a helyzet.

Csodák holnaptól.

üdv.

 

 

Előzmény: pinyós (156220)