Stetten Creative Commons License 2018.12.23 0 0 4739

Bármilyen vezérlö elszállhat a túlfeszültség miatt. Az EPB vezérlö meg a feszültségesés miatt is. A BM nem tud feszültséget csinálni ha az akksiban nincs delej. A nagyobb autóknal ha kinyitod az ajtót, és felélednek a vezérlök, simán van 12-15A terhelés. Az utasítás szerint legalább 30A teljesítmenyü töltö kell a munkához. Ha az akksi már nincs toppon, akkor ez egy idö után feszültegeséshez vezethet.  Ha ez akkor történik meg, amikor a féknyergek teljesen nyitva vannak, a rögzítöfék vezérlöje kuka. Ezért is Írja a VCDS is, hogy csatlakoztatni kell a munka megkezdése elött az akkutöltöt. Az a lényeg, hogy legyen egy külsö áramforrás aminek a segítségével el lehet kerülni a feszültségesést.

 

Nem csak az újabb autókhoz kell VCDS az akkumlátor cseréhez. Az én A8-am már 10 éves, és abban is fel kell tanítani az akksit a BM-bez. Sokan azt csinálják hogy nem gyári akksit tesznek bele, (amin megvannak a feltanításhoz kellö kódok), csak egyet változtatnak a sorozatszámon a kódok közt. Ezzel be lehet csapni a BM-et, mert azt hiszi új akksit kapott. Vissza is kapcsolja az esetleg lekapcsolt fogyasztókat is. Csak annyi a baj vele, hogy minden akkunak megvan a saját jellemzö töltési és kisütési görbéje. Ha egy akkut nem a saját töltési és kisütési görbéjén használnak, jóval rövidebb az élettartama. Nem véleten hogy a gyári akku 10-11évig bírja, az összes többi meg 3-5év után mehet a levesbe.

Előzmény: zsolie (4738)