Russell Coutts Creative Commons License 2018.12.20 0 0 216846

Hát a távdiagnosztika határozott rokonságot mutat a vajákos ráolvasással... De... Ahogy már korábban is írtam: üzemanyag, levegő, nyomás...  Ha a motor valahogy beindítható, és utána már jár, akkor van üzemanyag és levegő. Ha izzít is, akkor az indításnál szerintem már csak az alacsony üzemanyag nyomás lehet gond. 

1. Szemrevételezés. A nagynyomású pumpán elég sokszor már kívülről látni, ha döglődik. Ugyanis a pumpa tömítései szoktak elöregedni, és a tömítés mentén megy el a nyomás --> a nagynyomású pumpa tiszta gázolaj, dzsuvás, szutykos. Ez a jobbik eset, mert ez - mifelénk - elég könnyen és gyorsan javítható.

2. Amennyiben a belsejében van mecha probléma, akkor jó eséllyel az egész pumpa kukás, új kell. Ha az 1. pont nem árulkodik, akkor meg kell mérni, hogy mennyit nyom. Ha jól emléxem, akkor a 2005(?)-től kezdve a jtd-k 1400 bar-t nyomnak. Ez különösen az indításnál érzékeny dolog. Ha ez nincs meg, az lehet az ok. Ezt próbáljátok megnézni valahogy.

Előzmény: golf 1.6 (216845)