tAB Creative Commons License 2018.12.17 0 0 34610

Bocs, annak aki diagos topicban is olvassa, héátha van itt, aki ott nincs :)

 

Sziasztok!

 

Egy nem teljesen szokványos dologgal fordulnék hozzátok.

 

Adott egy egyedi építésű motor 4 pillangó sorral (ITB). A motorvezérlés kompletten egy 1.3-as MPi Feliciából származik (Simos 2). A Feli fojtószelepház alapjárati motor/TPS része összehozva az ITB tengelyével. Minden jól működik, egyedül az alapjáratot nem tudom megzabolázni... 1500 és 2500 között ingázik, hidegen is, melegen is.

 

Vag-com-al adaptációt és 098-on basic setting-et jópárszor lefuttattam. Le is fut hiba nélkül:

Eredményt nem hoz... 

 

Mechanikailag le tudja zárni a pillangókat lefulladásig is, ez tesztelve.

TPS poti pályák végigszkópolva, kopás nincs, élőadatban is jó.

Idle switch jó, kapcsol amikor kell.

Bowden nem feszes, lekötve is próbálva.

 

Ezeknek a Simos vezérlőknek van ismert bugja a fojtószelep tanításra. Ehhez van egy cseh Simos Manager nevű progi, azzal csináltam teljes EEPROM törlést is. Eredmény szintén semmi.

 

Ami érdekes, hogy a leírások szerint 3-7 fok között kell lennie a fojtószelep szögnek tanítás után. Na, ez nálam mindig 0.

Van egy Pickup-om ugyanilyen rendszerrel, ott lefuttava az adaptálást valóban 4,5 fokon áll.

 

Kérdés, hogy honnan jön az a 4,5 fok? Az alapjárati motorral nyitja vissza annyira? Vagy van esetleg mechanikai ütközője?

 

Ötlet hogy merre induljak el? Kifogytam minden ötletből..