csaveri Creative Commons License 2018.11.29 0 2 40008

...a két motor közt ekkora különbség lenne, ráadásul egy tervező gárdától. Nem hiszem

Pedig jobban teszed ha hiszel. Nem véletlen, hogy ez a csapágyprobléma az 1,5 dci-ket érinti. Legalábbis a 82, 86, 101, 106 lovasokat amiket az MII SCII PH1/PH2 szériába szereltek. Hogy az újabb 1,5 dci motorokról amik a 3 szériába kerültek én nem hallottam / nem hallani ilyen problémát mint a 2-s szériában lévőkben voltak.

Ezekbe a motorokba (K9K) szerelt a Renault olyan csapágyakat ahol a felső csapágy 20,7mm széles míg az alsó csak 17,7mm. Másik motorokban mindenütt egyforma szélesek a csapágyak. A szűrő mérete 50mm magas 76 mm átmérőjű. Feltöltött olajmennyiség 4,5 liter. Olajnyomás alapj. 0,8 bar   4000/perc-nél  3,4bar.  Max 5,2

Egy 1,9 dci (F9Q) csapágya mindkét csészéje 20,5mm széles. Szűrő mérete 63,5x76mm Feltöltött olajmennyiség 4,6 liter. Olajnyomás alapj. 0,8 vagy 1,0 bar  

 4000/perc-nél  4,5bar.  Max 5,8

És ha a kis teherautókba szerelteket nézzük akkor azok is mások. Mindet nem túrom elő :)

A szervizekbe már kapni a régebbi érintett motorokhoz olyan csapágyat ami módosított méretű, vagyis az alsó és felső csésze azonos méretű. És lehet hogy az anyaga is változott.

És hiába használták a gyári ajánlású olajat rövidebb felezett csereperiódussal ennek ellenére több autó megmakkant vagy ha a tulajnak volt erről a problémáról infója akkor még időben cseréltette megelőzésképpen a csapágyat. Mint ahogy én is. Hozzá kell tenni, hogy ezek az autók még nem is részecskeszűrősek.

Előzmény: nyemi (40004)