egy hazafi Creative Commons License 2018.11.14 0 0 5268

Azt el tudná valaki magyarázni nekem, hogy JavaScript-ben pontosan hová helyezhető el a

addEventListener("click", kattirnyilon, false);

utasítás?

Az a helyzet, hogy ezt rendelném hozzá 4 darab olyan objektumhoz, aminek van egy képe. Ezek a képek egy kiindulópontból mutatnak 4 irány felé, eképpen:

 |

-o-

 |

Tehát 4 darab nyílról van szó. Ezeknek van egy konstruktora, az IrNyil(). Van egy függvény, ami az objektumra kattintást kezeli, a kattirnyilon(). És már van egy addEventListener-em, ami a gombnyomást figyeli, és ha ez érzékeli a szóköz gomb lenyomását, akkor létrehozza a kiindulópontot, meg a 4 irányobjektumot köré:

 

window.addEventListener("keydown", gombnyomas, false);
function gombnyomas (gomb) {
 switch ( gomb.keyCode ) {
  case 32: if (jatekallapot == 0) {
  jatekallapot = 1;
  a_bunker = new Bunker();
  felnyil = new Irnyil(a_bunker.xhely+(bunkerkep.width/2)-(felnyilkep.width/2),a_bunker.yhely-felnyilkep.height,90);
  lenyil = new Irnyil(a_bunker.xhely+(bunkerkep.width/2)-(felnyilkep.width/2),a_bunker.yhely+bunkerkep.height,270);
  balnyil = new Irnyil(a_bunker.xhely-balranyilkep.width,a_bunker.yhely+(bunkerkep.height/2)-(balranyilkep.height/2),180);
  jobbnyil = new Irnyil(a_bunker.xhely+bunkerkep.width,a_bunker.yhely+(bunkerkep.height/2)-(jobbranyilkep.height/2),0);
  jatekoscsinalo(ennyijatekosdb);
  tereptargyak = [];
  jatekciklus();
};
break;
case 27: if (jatekallapot != 0) {
  jatekallapot = 0;
  while ( jatekostomb.length > 1 ) {
  jatekostomb.pop();
};
delete a_bunker;
jatekciklus();
};
break;
};
};

 

Tehát a kérdésem a teljes idegösszeomlás előtt az, hogy hova lehet elhelyezni ezt az említett kattintásos addEventListener-t? Addig rendben, hogy miután létrejöttek a nyíl objektumok, de ha odateszem utánuk, hogy: IrNyil.addEventListener... vagy: felnyil.addEventListener..., akkor nem is indul el a program. Akkor mégis hol kell figyelni az egéreseményt a programon belül?