anonym19 Creative Commons License 2018.11.10 0 0 156109

Oké, hogy Norvégia, de!

 

A jelenlegi helyzet szerint, ahol leginkább használható a tisztán az elektromos autó azok a városok ahol mondjuk napi 100-200 km-t mész. Este ráér tölteni az autó aztán kész, viszont ha pl. csak az Adriára mennék el nyaralni nyáron a dalmáciai részre akkor azért nem szívesen töltenék 30-40 percet egy kúton/töltőállomáson hogy tovább tudjak menni, pedig a távolság lb 600-800 km Šibenikig, viszont átkell kellni a hegységen nyáron 40° közeli külső hőmérsékletben. A klímát azért kíváncsi lennék hogy ki nem kapcsolná be. Erre az útra inkább választom a dízel autót. Amúgy a tc-n pont olvastam egy cikket hogy miért választott egy olvasó végül egy dízel autót a villany vagy hibrid vagy benzin üzemű autó helyett.

 

Ha csak városban közlekednék akkor egyértelmű a villanyautó,  de napi 100km-ert megyek, nyáron és télen.  Nyáron klímázok, télen fűtök. Van amikor spontán közbe jön egy nem tervezhető dolog amiért pl a legnagyobb hatótáv is kevés. Ilyen amikor tavasszal váratlanul 300km-t mentem, mert agyvérzést kapott egy családtagom. Szerencsére jól van. Ilyenre nem készül az ember de ha a nyomorúság lámpa világít az autóban amikor elfordítom a kulcsot akkor is 10 perc alatt megtankolom, fizetek és már úton vagyok. Ezt egy tisztan elektromos autóval nem teszem meg. Ez egy elég kisarkított példa, de megtörtént.  Bármikor jöhet egy nem tervezett dolog, amikor elkell indulni és nincs idő arra hogy 40 percet töltsek egy kúton.

 Nekem fontos a közép kategóriás autó  (már csak azért is, mert elhúton akkor jelzem hogy kb 4-5 hónap és megszületik a gyermekem :) ) , ezért a kis autó nekem nem játszik.  Egy normális babakocsi még  a 9-3 sw puttonyában is tekintélyes helyet foglal és akkor még nem pakoltam be mellé semmit. Ott pl az utánfutózás.  Ha vontatok pl egy futót megpakolva, akkor drasztikusan csökken egy villanyautó megtehető távolsága, míg egy dízel autó 1 literrel eszik mondjuk többet, de a tank azért közel 60l tüzelőanyagot tárol ami 700-900 kilométerre elég.

 

Értem hogy ez a jövő rohamosan fejlődik meg minden, de ez egyelőre, biztonságos tartalékkal (már amennyire biztonságos az a tartalék) a kis városi embernek elég, aki napi 50-60 km megy és ott tök mindegy hogy fűt vagy hűt, netán áll még 1-2 órát a dugóban. Na meg azért azt a "póvert" azért megkell termelni valahol, és a mi kis hazánkban nem éppen a megújuló energiát pártolják.

Előzmény: BmS1 (156108)