Siphersh Creative Commons License 2018.10.21 -1 0 351

Ki mondta, hogy a tudomány nem foglalkozik az Isten kérdéskörrel?

 

Ott a vallástörténet, ott a valláslélektan, sokféle szempontból foglalkozik a tudomány az Isten kérdéskörrel.

 

Ami "butaság", az szerintem az, amikor összekevered Istent az istenhittel vagy az istenképpel, ami az ember fejében van. Szemantikai csúsztatás, mint ahogy az is csúsztatás, amikor egyenlőségjelet teszel aközé, hogy Isten ténylegesen, teológiai értelemben létezik, és aközé, hogy Isten létezik, mint mitikus szereplő.

 

Az is csúsztatás, amikor a Dawkins azt mondja, hogy "God exists, if only in the form of a meme [...]". Ez egy hamis, költői megfogalmazás, ahol istenkép vagy istenhit helyett mondja azt, hogy "Isten". De amikor a szövegkörnyezet kibontja és világossá teszi, hogy nem szó szerint kell érteni, hogy ez a mém nem szó szerint maga Isten, akkor ez a csúsztatás csak egy metafora, nem pedig rosszindulatú csúsztatás, mint amikor valaki szó szerint veszi az ilyen metaforikus azonosítást, és azzal érvel.

Előzmény: ErkölcsTan (350)