BX 59-76
2018.10.21
|
|
-6 9
128679
|
Ugyan nem VanHool projekt, de minap éjjel/reggel végre normális körülmények között sikerült ledolgoznom egy teljes műszakot az NCZ-539-cel. Hát az a kocsi fényévekre van az MFW-ktől és a Genfi csuklósoktól.
Szedlmayer úr írta nekünk, hogy jövő nyárra az összes megmaradó használt import autóbuszunk nyitható ablakokat kap.
A Genfi csuklósok esetében mennyire elképzelhető, hogy felújítással egybekötve kapják meg ezeket?
Mert akkor tuning gyanánt megkaphatnák a Kelenföld és/vagy VJSZ által kifejlesztett ajtórendszert, ami lényegesen szerethetőbbé és elviselhetőbbé tenné ezt a típust. Tapasztalataim alapján ami segítene.
Gondolok itt arra, hogy az NCZ Volvo 7000 ajtórendszer pozitívumai:
- nincs fotocella
- Egyedi ajtónyitással
- összes ajtóntitással
- első ajtónyitással rendelkezik.
- Van indításjelző
- Van ajtózárás.
- van élvédelem az odazárás esetére
- van azonnali visszanyutás lehetősége
- Egyszerű a kezelése
Ellenben a genfi csuklósoknál csak:
- fotocellás engedélyező van (rácsukja az utasra az ajtó vagy éppenséggel be sem záródik), ilyenkor a 4db ajtónyitógomb teljesen inaktív.
- Egyenkénti ajtónyitó/záró gombok vannak, fotocella oldás nélkül.
- körülményes a kezelése.
A motor gyanítom teljes mértékben megegyezik a szóló berlini és a csuklós genfi esetében.
Próbaképpen egy kocsinál az ajtónyitórendszer átalakításával, valamint a váltó Voith 864.3-as típusra történő cseréjével szerintem még a Metrópótló viszonylatokon is megállná a helyét.
A Genfi csuklós Volvo autóbuszok 4 sebssséges ZF váltóval és olyan áttétellel rendelkeznek, hogy nagyon helyközi vizzinaton teljesen jó, mert kb 100 lehet a vége, de a gyorsulásuk kritimán aluli.
Az NCZ-539 az 50-55 km/s sebességet másodpercek alatt eléri, még teljesen terhelt állapotban is. 908-as viszonylatra gondolok.
Az utasterük nekik sem volt felújítva, ezekkel a változtatásokkal akár évekig megbízhatóbb autóbuszok lennének.
Lengyelországban a csuklós 7000A buszok egyébként Voith váltósak.
|
Előzmény: Törölt nick (128674)
|
|