MMSZoli2 Creative Commons License 2018.10.05 0 0 8955

16Ks játékokról beszélünk, ennyi fért bele. Hasonló kóddal, 64K-ban sokkal részletesebb és több grafika belefért volna, de nagyon kevés 64K játék fejlesztődött

 

A Spectrumban nem erősebb a proci. Amit a Spectrum meg tud csinálni, azt a Plus/4os direkt konverziói mind meg tudták csinálni, csak gyorsabban.

A Sabrewulf konverziót konkrétan le kellett lassítani, mert az első verzió játszhatatlanul gyors volt plus/4-en.

 

Mindent, amit tud a ZX Spectrum 48K, azt a Plus/4 is tudja, csak sokkal jobban,

Legyen az CPU sebesség, grafika, hang, memória, csatlakoztathatóság.

A Spectrum 128 csak 1985/86-ban jelent meg, ami több szempontból már jobb mint a Plus/4 (hang, memória, bővíthetőség, CP/M), de a grafika továbbra is gyengusz maradt, pedig csinálhattak volna egy új módot, valami hasonlót, mint amikor a plus/4 kibővítette a 16os színteret a világosság jellel.


A Tir Na Nog-nál a Spectrum scroll egy kissé tényleg akadozik. A C64 dettó, amit láttam a tube-on.

A Plus/4 verzió teljesen folyamatos.

 

HW sprite: kincs ami nincs, tehát a kicsinek is örülünk :-)

A Zylonra tett megjegyzéseddel nem értek egyet.
Ha gondolod, próbálj meg leprogramozni pl SuperCPUra HW segítség nélkül ekkora soft-sprite-ot, attributum kezelést, kitakarásokat, collision detectiont, állítólag penge vagy benne. Meglátod az mennyire lesz folyamatos.

Előzmény: SuperCPU (8954)