Pontosan emiatt nem játékgép a plus/4, mert hw sprite hiányában a játékok egy részét (nem mindet) nehezebb leprogramozni, mint az árkád vagy c64 gépeken.
(PC VGA-n a roppant egyszerű chunky 320x200x256szín módban baromi egyszerű software spite-ot programozni, mert nincs szín-ütközés meg attributum)
-Driller: 3D majdnem ugyanolyan, grafikusan karakterenként eggyel kevesebb szabad szín
-Elite: wireframe grafika ugyanolyan, csak a plus/4 gyorsabb
-Grafikus/karakteres kalandjátékok: ugyanolyan, sőt a plus/4 alapból támogatja a grafikus/karakteres osztott képernyőt.
-Logikai tologatós játékok: Fekete háttér előtt mozgó blokkok: nincs sprite, de meg mehet oldani
-Egyszerű platformerek: egyszínű háttér előtt mozgó blokkok: nincs sprite, de meg mehet oldani
-Akciójátékok bonyolult háttér előtt mozgó karakterekkel: nem lehet vagy csak erős limitációkkal lehet megoldani plus/4en.
A Turrican például pont ilyen, de számos játékot erős színütközéssel, vagy a karakter blokk körüli fekete kerettel oldották meg.
Voltak szép és gyors szoftver sprite szimulációk roppant jó collision detectionnel, de kevés volt az ilyen jó programozó.
Például a Magician's Curse vagy a Zylon, ezeken nem látszik, hogy nem hardver sprite-al oldották meg.
A legutolsó hasonló játékok már a Plus/4en is elég profin néznek ki, az Adventures in Time, Pet rescue mind nagyon okésan oldotta ezt (is) meg.