Maagus 001 Creative Commons License 2018.09.22 0 0 1799

Sziasztok! Furcsa hiba! C14 NZ  '96 astra 

Jelenség a következő: Szokásom, (jó vagy rossz lényegtelen) kereszteződés előtt, az utcában házunktól kb 400m re- kocsi üresbe, és had guruljon! Eközben az alapjárat mindig ingadozik, periodikusan, egyenletesen, 2 sec felpörög, majd 2 sec visszaáll normális alapjárat, majd 2 sec felpörög, ... és ez így megy amíg meg nem állok! (nincs fordulatszám mérő  tehát nem tudom meddig pörög fel.) 
A jelenség független attól hogy közben hányszor nyomok féket, sebességben van -e?  (sebességben nyilván nyomott kuplunggal) Ahogy állóra fékezem a kocsit, megszűnik, és azonnal beáll az egyenletes normális alapjárat! (ha 1 kilométert gurulok akkor 1 km-en keresztül, ha csak 200 métert, akkor kétszáz méteren!
Nem hagyott nyugodni, így keresgéltem! Hogy jó felé-e? Majd megmondjátok.
Vákuum cső, ami a befecskendezőről meg a közös vákuum szelepre,(nem tudom hogy hívják, mert sehol nem találtam róla írást) ott a műanyag lap mögött, kerek,  három cső megy rá, balról a szénszűrő felől,  jobbról a devander felől, és a harmadik a befecskendezőről! Ami a befecskendező felé megy, tele volt szénporral! ( nem korom, nem lerakódás, vagy a cső anyagának leválása, hanem szén granulátum! Teljes dugulás a cső teljes szakaszán, és a vákuum szelep is teljesen tele volt! Csövet kicseréltem, közös szelepet kitakarítottam, és egy körte pumpa segítségével a központi befecskendező ből is kiszívtam a koszt! ( már amit tudtam!)
Ezek után, ha  huzamosabb ideig egyenletes gázon (legyen 100 Km/h) megyek, néhány kilométer után az autó üzemanyagszegény tüneteket produkál. Tartom a gázpedált, 100 on,  majd a kocsi el kezd lassulni egyenletesen lassan gázpedál még mindig ugyan ott, kb 60 ig lemegy, majd elkezdi magát összeszedni. De csak 90 ig kb, aztán újra lassul. Fojtószelepet ahogy megmozdítom, összeszedi magát, De ha nem nyomkodom a gázpedált, akkor csak zuhanunk! Ja, a lényeg! Velem nem ba..s..ik ki! Kötegelő elő, a vákuumcsövet félbetöröm, kötegelőt meghúzom, a kocsi olyan stabilan meg, mintha semmi baja sem lenne! De!! Megmarad az alapjárat ingadozás gurulás közben! De csak gurulás közben.
Bocsi ha hosszú volt, de szerettem volna leírni, hogy mindenkinek világos legyen!

Kérésem az lenne,aki tényleg tudja, hogy hogyan is épül fel a c14 nz vákuumrendszere, segítsen legyen szíves! Erről nem találtam sehol leírást!  Mi az a kis tányérszelep? (Vacum controll van ráírva.) Kell e cserélni, mire kellene odafigyelnem.  És mi okozza a tüneteket? Mi a megoldás? 
Képeket nem készítettem, ha kell csinálok! De szerintem aki keni vágja a témát, annak nem kell!  
Köszönöm!