hgw308 Creative Commons License 2018.09.19 0 0 1605

Köszi.

 

No egy kicsit bővebben a dolog.

 

 

A történet kicsit részletesebben:A megrendelt alaplap a kezdetektől hibás volt, a 4ből 2 memória slot nem működik. Nyilván elállást választom ilyenkor, hiszen a szervíz hetekre benyeli a lapot és közben nincs gépem.A kipróbálás utáni másnap már jeleztem az elállást a cégnek. Amikor visszavittem, jelezték, hogy egy láb elhajlott, fizikai sérülés, nincs elállási jog és garancia sem.Én tettem tönkre, mert gyárból nem jöhet hibásan(nyilván, mert a gyárban nem keletkezik selejt, ahogy szállítás közben sem).Mivel aki látott már ilyen foglalatot közelebbről, az tudja, hogy 1 lábat elhajlítani meglehetősen nehéz feladat, bármi olyan fizikai behatás éri a lábakat, ami elhajlást okoz, az legalább még 3-5 láb/egy sornyi láb hibáját jelenti.Kivéve persze,ha az adott láb selejtes, és már egyetlen be-kirakás esetén is elhajlik...Eddigi információim szerint a kereskedés nem tagadhatja meg az elállási jogot, át kell vennie, vissza kell utalnia, és ha szerinte a termék károsult, akkor polgári peres eljárásban kérhet kártérítést. Ebben az esetben nyílván bizonyítania kell,hogy a vásárló okozta a hibát. Ez így igaz? A vásárlók könyvébe írtam, választ is kaptam, melyben jelzik, hogy szerintük a sérülés miatt nincs elállási jogom.Gondolom ez a válasz már elég egy Békéltető Testülethez. Békéltető Testület esetén nyilván el fog húzódni a dolog, illetve gondolom javasolt, hogy a terméket mindenképp adjam át a kereskedőnek, hogy az elállás, amit szeretnék teljes legyen és erre már ne tudjon hivatkozni.Ilyenkor a kereskedőnek kell bizonyítania,hogy én tettem tönkre a terméket, és ehhez nem lesz elég annyi, hogy a gyártó szerint hibátlan terméket adnak csak ki. Ha jól értelmezem Nonolet válaszát. Ez ugye pont olyan nehéz helyzet, ahogy a fordított eset is.
Második opcióm, hogy keresek valakit, aki vissza tudja hajlítani ezt a lábat, és garanciában beadom a lapot a memória slotok miatt. Ilyenkor legjobb esetben kapok egy új, hibátlan lapot, viszont az elálláshoz való jogom végleg elbukom.A javíttatást/cserét nem tudom mennyire tagadhatják meg, ha valaki képes helyre állítani ezt a "fizikai sérülést", és többé nem látható. Sajnos a vásárlókönyvi bejegyzésben említve van ez a hiba, gondolom ez számomra most nem igazán kedvező ehhez:"EZ BENNE VAN?! az átvételi jegyzőkönyvben?!HA nincs akkor "fizikai hiba" mentes alaplapot vett át bevizsgálásra... különben rákerült volna a jegyzőkönyvre, hogy "fizikai hibás, sérült"
Felmerül bennem, hogy mennyire tekinthető ez az alaplap hibátlannak és megfelelő minőségűnek, ha egy ilyen láb már az első használat során képes megsérülni. Számomra ez azt sugallja, hogyha a gyártósorról még tényleg hibátlanul is jött le a termék, olyan rejtett termékhibával került forgalomba, ami már rövid távon is garanciavesztést jelent a vásárló oldalán.Jól látom a lehetőségeimet? Köszönöm az eddigi segítséget is!