Törölt nick Creative Commons License 2018.09.17 -1 1 37442

Pontosan és akkor azzal ,hogy ezeket az állomásokat felszedték filléreket nyertek csak vagy annyit se, elvégre költség volt elbontani is. Lásd. Fábiánsebestyén, semmi értelme nem volt azóta is szívnak miatta, lehet behordani Szentesre a rakodóról a sok cukorrépát.

 

Ha nem bontják el, csak bezárják jóval kisebb költséggel megoldható lenne reaktiválni. Kiszögelni a váltókat és kulcsra zárni az állomáson a forgalmi irodát fillérekbe került volna a bontáshoz képest. Fábiánsebestyénnél anno ki lett számolva, hogy még MEFI-sre átépíteni se került volna sokkal többe mint amennyibe a kitérő vágányok felszedése került és a váltók kiszedése.

 

Már a 70-es években mikor a koncepció ment nagyban is mondják egy filmhíradóban ,hogy milyen nagy fejlesztés, hogy az állomásközök csökkennek az állomások elbontásával és ettől hatékonyabb lesz a vasút. Persze azt, hogy mitől lenne az nem mondják el, pedig nagyon érdekelne, hogy mi abban a fejlesztés, ha 15-20 km-es állomásközöket csinálnak, arra milyen menetrendet lehet írni, ami utasbarát? Hol tud félreállni egy PFT menet netán tehervonat?

 

Az itt off 13-as bejárásán Kisbérnél is néztem nagyon mikor sétáltunk úgy 10-12 km-t is ,hogy nem találtunk megállót de állomást sem, és mikor utánanéztem, hogy még a vonal életében kinyírták Környe-Kisbér között mindkét állomást 30 km feletti (!!) állomásközt csinálva. Arra aztán tényleg nem lehet utasbarát menetrendet csinálni. Azt kéne felhúzni az első távírópóznára, aki ezt elrendelte, a másikra mellé meg azt, aki végrehajtotta.

Előzmény: looksharp (37439)