MMSZoli2 Creative Commons License 2018.09.10 0 0 8847

Hello!
 Jó itt is találkozni :-)

 Elviekben a C28VDC-je a saját 16K vagy 64K memória miatt lett volna sokkal profibb ennél, mert nincs ütközés a CPU-val. (meg persze az összes PCs videókártya ilyen volt, kivéve az elmúlt pár év integrált megoldásait, megosztott memóriával, de azt is dedikálja magának a memóriát. Illetve volt még a IBM PCjr a Tandy-val, hasonló felépítéssel, mint a Plus/4, ott is bármely blokkban lehetett a grafikus memória vagy a karakteres képernyő)

 A C128-nál talán ott rontották el, hogy nagyon szűk lett az a port, amin keresztül a VDC-t programozhatták, meg hát a VDC MOS8563 szintén csak 8+8 színnel rendekezett (igaz eredetileg UNIX gépbe tervezték Z8000 mellé 1983-ban)).

  Csakhogy a MCGA (1987!) ugyanekkora 64K-ban csinált egy 320x200 felbontást 256 szabadon választott színnel (262ezerből), és ez a chunky mód könnyen programozható volt (1 bájt/pixel), a 64K szelet miatt gyors is, pl szoftver sprite-hoz
Avatott kezekben baromi jól is tudott kinézni (lásd King's Quest 5, aminek az Amigás portja inkább csak elfogadhatóan néz ki).

 Tehát a VDC a 64K saját RAM ellenére kihagyta ezt a ziccert (illetve elég lett volna 256 jól megválasztott fix szín is ehhez a módhoz, némi limitációval OK lett volna). 
 Jah, poénból beraktam, hogy a HFLI (nem interlace) Plus/4 320x200-ban mire képes a palettájával. (persze a sebessége és a memóriaigénye miatt ez soha nem tudna így kinézni valódi játékban, de ujjgyakorlatnak nem rossz, mit tudna agép kicsit több memóriával, kicsit gyorsabb procival)

Ez a felújított King Quest1 VGA konverziója IstvanV féle konverterrel kb így nézne ki Plus/4en:
[img]https://i.imgur.com/w5IpvXp.jpg[/img]

Ez az eredeti PC EGA verzió normál Plus/4 multicolorba konvertálva, kis szerkesztés után:
[img]https://i.imgur.com/yoeV9NT.jpg[/img]

Ez pedig az eredeti APPLE II, muhahaha! (ez persze csak annyit jelent, hogy arra gépre elkészítették, Commodore 8 bitre meg nem )
[img]https://i.imgur.com/GeQHbf1.jpg[/img]