mumtaz Creative Commons License 2018.09.09 0 0 31424

Felvetnék én is valamit. :)

 

Lenne pár kérdésem AF20 automata váltóval kapcsolatban.
Azt leszögezném, hogy nekem régen csak 80-as évekből származó automata váltós autóim voltak, így az "újabb" váltókkal nincs sok tapasztalatom.

 

Az első kérdés azzal függ össze, hogy ez a váltó tudtommal 4 sebességes. Viszont az a furcsa, hogy ötöt vált egy sima laza gyorsulásnál. Ebben is van valami, ami a citromot kiiktatva direktbe kapcsolja a hajtó és hajtott tengelyt és ezt lehetne egy ötödik fokozatnak érezni?

 

A második kérdés: Mikor szépen lassítok, akkor már majdnem megállásnál hallani egy halk kattanó hangot megállás előtt. Nem akkor, mikor a fék hatására az elektronika "üresbe teszi", hanem még előtte. Mintha valamelyik mágnesszelep kattanna, de csakis ilyenkor lehet hallani.

 

A harmadik kérdés: Az normális, hogy amikor hideg az autó és elindulok vele finom gázzal, akkor hagyja kicsit jobban pörögni a motort, majd a gázállásnak megfelelően elér kb 3000-es fordulatig és ott áll 1-2 másodpercig és csak akkor vált kettesbe? Tehát nem késedelem nélkül vált át, hanem odáig gyorsul, majd nem gyorsul tovább 1-2 másodpercig és utána vált 2-esbe. Melegen ez már nincs, csak mikor hidegen elindulok vele.

 

Köszönöm.