_ZE Creative Commons License 2018.09.04 0 0 10857

 Röviden: meg szabad venni :-) Bővebben... 2004-es kiadású 1.4-es benzines Fruzsi első tulajdonosa vagyok, olyan 175E km van a kocsiban, tehát futásteljesítménye aránylag nem túl sok eddig.

Amire érdemes figyelni, illetve előjön cserélendőként... Első spirálrugók vége szokott letörni - ez illendően "viszi magával" a tironycsapágy+szilent kombót is (árban természetesen), meg ha nem sikerül a lengéscsillapító tetejénél levenni a csavart,akkor komplett gólyaláb cserével jár. Nekem ez pár hete jött össze, azért ezt írtam előre.

A kuplung, féktárcsa/fékbetét cseréje is kérdés, hogy volt-e és mikor, de ezt egy vásárlás előtti szakszervízben megejtett átnézés úgyis kihozza, ha kell.

Vezérlés, szíjak, vízpumpa cseréje is bejátszik ilyen korban/futásteljesítmény táján - ha az éves átnézés/olajcsere szakszervízben történt, akkor ott e-TIS alapján ezeket mindenképp cserére jelzik a megfelelő évben. Gyújtótrafó döglött meg még eddig, azt kellett "soron kívül" cserélni, illetve vizsgán jelezték, hogy kipufogó meg hátsó lengéscsillapító is csereérett - de ez egy 14 éves autó, fiatalabbnál ezek még csak jövőbeli javítandók lehetnek.


Éves szervíz 40-60E Ft körül lehet, olajjal, szűrőkkel, tok-vonó.

 

Fogyasztásban vegyes üzemben (város, főút 80-90km/ó-ig) hét literen belül elvan, autópályán 130-140-es tempónál, főleg több személy+csomag terheléssel 8 litert is meg tud enni százon.

 

Mindenképp javasolt az utolsó pár év szervízszámláit, illetve az eTIS-t (elektronikus szervízkönyv, márkaszervíz tudja megnézni)  átnézni, klímát bekapcsolni és megnézni, hogy kellően hideget fúj-e rövid időn belül - aztán a ventillátort tovább járatva klíma off, és megszaglászni, hogy a befújt levegő mennyire áporodott.

 

Az első fényszóró szokott még bemattulni - ez polírozással javítható.

 

Előzmény: kroni1 (10855)