kristoof Creative Commons License 2018.09.04 -4 4 126766

Itt a vége, fuss el véle!

 

Az Ikarus Egyedi Kft. vezetősége által kiadott tájékoztató szerint, a mai napon egyezségi tárgyalásra került sor a Társaság hitelezőivel. Sajnálatos módon a főhitelező MKB Bank annak ellenére sem fogadta el az Egyezségi Javaslatot, hogy a Társaság 7 év alatt a követelések teljes kifizetését ígérte.

 

 

Mészáros Csaba, az Ikarus Egyedi Kft. főtulajdonosa a megegyezés és a termelés folytatása érdekében 99%-os tulajdonrészéből a követeléseik arányában tulajdonrészt ajánlott a hitelezőknek a Társaságban. A főhitelező ennek ellenére sem fogadta el a bemutatott javaslatot, így a mai sikertelen tárgyalással a buszgyártás komoly veszélybe került.

Mint ismeretes, a cég ez év július 9-én csődvédelmet kért. Ennek részeként készült el egy Egyezségi Javaslat, amelyet megkaptak a beszállítók és a hitelezők.

Mészáros Csaba főtulajdonos külföldi befektetőkkel való tárgyalásai miatt személyesen nem tudott részt venni az eseményen, de videóüzenetben kérte a hitelezőket az egyezségi javaslat megszavazására és egyben az egyezség elfogadásáért cserében felajánlotta a Társaságban való 99%-os tulajdonrészének a hitelezők követeléseihez igazodó arányos felosztását.

A mai beszállítói és hitelezői fórumon azonban a legnagyobb hitelező, MKB Bank nem fogadta el a javaslatot, így az érintettek között nem jött létre hivatalos egyezség. Amennyiben az egyezség elmaradása miatt a cég felszámolási eljárás alá kerül, nincsen garancia rá, hogy a beszállítók jogos követeléseinek kiegyenlítése megtörténik. A termelés újraindulásának elmaradása egyben azt is jelenti, hogy a már átadott, üzembe helyezett járművek, az elektromos, szóló és csuklós Modulo buszok szervizháttér nélkül maradhatnak, valamint az onkológiai szűrőbuszok sem készülnek el.

A kormány a céget 2018. július 11-én stratégiailag kiemelt jelentőségű gazdálkodó szervezetnek minősítette, hogy a társaság vagyonát, a felhalmozott termelőeszközöket, készleteket és tudást egyben tartsa. Ezzel a döntéssel azonban mindez kétségessé vált.

 Az Ikarus Egyedi Kft. vezetése szerint – a kormány elképzelésivel összhangban – a hazai buszgyártásra továbbra is igény van, melyet a napokban a Volán Buszpark Kft. által kiírt két pályázat is alátámaszt. Az eljárás keretében 43 új, emelt komfortfokozatú és 25 új, normál padlós autóbuszt terveznek vásárolni.

 

A Társaság meggyőződése, hogy hitelezőinek legjobb érdeke az egyezségi javaslat elfogadása, valamint, hogy az Ikarus Egyedi Kft. a kialakult helyzet megszüntetése után hosszútávon megbízható és stabil szerepet tudna vállalni a hazai közösségi közlekedésben.