Zoli1949 Creative Commons License 2018.08.22 0 0 3934

Szia!

A rajzon szereplő kivitel elkészítése egyszerűbb, mint a PV Előre első szériás  ( vaslemez profil ) kivitel. Amennyiben bárki is PV váltók elkészítésére ( felújítására ) adná a fejét, egy fontos dolgot figyelembe kell venni. Ez pedig a váltószív. Az Előre és a Pannónia mozdonyok hajtás oldali kerekein lévő fogaskereke átmérője ( valamint a fogszáma ) nem azonos. Az Előrén lévő nagyobb átmérőjű. Ezért, bár szemre úgy látszik, hogy a Pannónia és a második generációs Előre készletek váltói azonosak- ez nem igaz. A Pannónia váltók váltószive más, mint az Előre váltóké. Ameddig ez utóbbi váltókon a Pannónia mozdony vígan elszalad, fordítva ez nem igaz. Az Előre mozdonyok fogaskereke fennakad a Pannónia váltókon és kisiklik. Ezért, ha mindkét mozdonyt szeretnétek ugyanazon a pályán futtatni, a Pannónia váltók váltósziveit ki kell cserélni az Előrénél használatosra. Én ezen a problémán már túl vagyok. mert a négy pár váltómból 7 db. Pannónia és egy Előre kialakítású volt. Az egyetlen Előre váltószív segítségével készítettem szilikongumiból öntősablont. A sablonnal pedig poliakrilból öntöttem ki az Előrének megfelelő váltószíveket. Így most már minden váltóm csereszabatos. Akinek szüksége lenne a poliakrilból készített váltószívekre a publikus emailomra írjon és megbeszéljük, hogy engem milyen alkatrész érdekel csereként ( pl. Előre mozdony izzók )

Egyébként akinek kellő türelme és egy kis kézügyessége ( valamint néhány szerszáma ) el tuja készíteni a rajzon szereplő váltókat. Jó munkát hozzá.

Üdv: Zoli

Előzmény: harizso (3931)