www.octinfo.com Creative Commons License 2018.08.09 0 0 87635

Egy hozzáértő diagnosztika nem lenne rossz. Az autódban - írásod alapján tippelem -  a motorvezérlő aktívan vezérli a termosztátot. Az alvázszám alapján ez egy 75 kW-ost 8 szelepes 1.6-os motor AVU vagy BFQ motorkóddal. Ezek közül - ha jól emlékszem - a BFQ motorvezérlő elektronikája elektromos fűtéssel vezérli a termosztátot, manipulálja, pl. részterhelésen kicsit visszazár és ezáltal melegebben tartja a motort környezetvédelemi szempontok miatt. (Az AVU motorkódnál meg teljesen hagyományos termosztát van, semmilyen külső beavatkozás nincs, a hűtőfolyadék hőmérséklete működteti.)

 

Namost ha ez a vezérlés nem jó akkor próbálhatod akármilyen - gyári, utángyártott - termosztátos egységgel, mindegyiket rosszul vezérli majd.

Ellenőrizni kellene a vezetékelést és azt, hogy a motorvezérlő tudja-e vezérelni és ha igen, akkor jól vezérli-e?

Ehhez kellene valaki, aki ismeri ezt a megoldást és képes diagnosztizálni.

Előzmény: Tretoxx (87628)