Mészáros_Laci Creative Commons License 2018.08.07 0 4 94409

Benne van az alapképzésben és az első repülés előtt gyakorolják is. Nálunk, mivel év elején történik és úgyis újra kell hajtani, még az ernyő nyitást is (legalábbis az én csoportomban).
A gyakorlati gyakorlás már picinyt nehezebb. A normális ugrás, megfelelő sebességű vízszintesen repülő gépből történik, amikor a gép elhagyása után viszonylag egyszerű a nyitás előtti (stabil) helyzet felvétele.
Egy valamilyen pályán zuhanó gépből a kimászás/kiugrás közben és közvetlen utána a testhelyzet minden csak nem stabil. Szanaszét lábak és kezek + az elrugaszkodás hatása. Pl. függőlegesen közlekedő gépből kilépésnél, ha nem tudsz kellő energiával elrugaszkodni és ez a helyzet az oktató gépek esetén az üléspozíció miatt, akkor mire a lábad kiér már szaltózol is. Egyszerűbb a dolog teljesítmény gépeknél, ahol gyakorlatilag "elég", ha "kifordulsz" a kabinból. Persze az sem lényegtelen, hogy a teljesítmény gépekben nagyobb tapasztalatú és talán higgadtabb emberek ülnek.
Az oktató gépek esetében javaslom a minimális első ülésterhelés adatok tanulmányozását. Egy pl. Góbé esetében, ha az első ülésből elmegy az utas, a hátsóból igen időigényes a kikecmergés a beinduló hosszanti lengés közben.
A mentőernyők nem mellesleg 2 mp-en belül és 100 km/h mellett 80 m-en belül nyílnak. Ezt a típusalkalmassági vizsgálat során legalább két ernyővel legalább 30-30 ugrás/dobás során ellenőrzik úgy, hogy a hajtogatásnál kupola és zsinórzat csavarást is kell produkálni.

Előzmény: leicam4p (94395)