Mészáros_Laci
2018.08.07
|
|
0 4
94409
|
Benne van az alapképzésben és az első repülés előtt gyakorolják is. Nálunk, mivel év elején történik és úgyis újra kell hajtani, még az ernyő nyitást is (legalábbis az én csoportomban). A gyakorlati gyakorlás már picinyt nehezebb. A normális ugrás, megfelelő sebességű vízszintesen repülő gépből történik, amikor a gép elhagyása után viszonylag egyszerű a nyitás előtti (stabil) helyzet felvétele. Egy valamilyen pályán zuhanó gépből a kimászás/kiugrás közben és közvetlen utána a testhelyzet minden csak nem stabil. Szanaszét lábak és kezek + az elrugaszkodás hatása. Pl. függőlegesen közlekedő gépből kilépésnél, ha nem tudsz kellő energiával elrugaszkodni és ez a helyzet az oktató gépek esetén az üléspozíció miatt, akkor mire a lábad kiér már szaltózol is. Egyszerűbb a dolog teljesítmény gépeknél, ahol gyakorlatilag "elég", ha "kifordulsz" a kabinból. Persze az sem lényegtelen, hogy a teljesítmény gépekben nagyobb tapasztalatú és talán higgadtabb emberek ülnek. Az oktató gépek esetében javaslom a minimális első ülésterhelés adatok tanulmányozását. Egy pl. Góbé esetében, ha az első ülésből elmegy az utas, a hátsóból igen időigényes a kikecmergés a beinduló hosszanti lengés közben. A mentőernyők nem mellesleg 2 mp-en belül és 100 km/h mellett 80 m-en belül nyílnak. Ezt a típusalkalmassági vizsgálat során legalább két ernyővel legalább 30-30 ugrás/dobás során ellenőrzik úgy, hogy a hajtogatásnál kupola és zsinórzat csavarást is kell produkálni. |
Előzmény: leicam4p (94395)
|
|