A mostani járműszámmal hogyan lehetne számolni?
Egy konkrét példa a 136E-n tanítás alatt munkanapokon van 9 darab csuklós jármű (menetrend szerint az azt jelenti, hogy reggeli csúcsban 4-6 percenként megy busz a Köki felé). Ha jön a déli szakaszos metrópótlás, akkor a 136E-t tovább visszük Nagyvárad térre. Csak, hogy a Nagyvárad térig elvinni irányonként +10-15 perc, mivel messzebb van a Kökihez képest, ezáltal a fordulóidő 20-30 perccel is megnövekszik. Ha te továbbra is 9 kocsival számolsz metrópótlás idején egy Nagyvárad térig közlekedő 136E esetén, akkor az azt jelenti, hogy kb reggeli csúcsban 10 percenként jön majd a busz. Ezért lehetetlen a mostani kapacitással számolni, mert nyilván nem ez lesz a forgatókönyv. Lásd a 34/106 sem ritkult, hanem a hosszabbítás miatt kapott plusz kocsikat hétköznap és hétvégén is, ugyanez lesz a 136E, 200E, 254E esetén. Bár a volán kapcsán engem is érdekelne, hogy a gyáliakat, hogy oldják majd meg. Vagy 20E és 30-as családot is rendesen besűrítették.
Hozzátartozik a dologhoz még, hogy a déli szakasz kihasználtsága magasabb az északihoz képest, emiatt is kell rá több csuklós. A TE-t is meglehet nézni és ott is 223E-től kezdve 285E-ig sok mindenről szó van, miközben az északinál nemigen volt, bár ott nagyban segített, hogy ott van egy 14-es villamos, amely kötöttpályán nagy kapacitást bír el. A jelenlegi kapacitással nem érdemes számolni, mert valaminek el kell vinni az utasokat és az a busz lesz. Másképpen összeomlana a déli szakaszos metrópótlás ha a szükséges sűrítéseket és hosszabbításokat nem lépnék meg.