BmS1 Creative Commons License 2018.07.28 0 0 155842

Érdekes, hogy a Saab milyen mesterien ötvözte a megkövesedett, gagyi, ócska megoldásokat a szupermodernnel.

 

Saab nélkül nem tartana itt a turbómotor, elévülhetetlen érdemei vannak, 1974-től kapuzárásig csiszolgatta a technikát, a Porsche mellett fejlesztésben a Saab volt a király. Ezen kívül is egy csomó innováció fűződik a Saabhoz, a fűtött ülésektől a közvetlen gyújtásig, az oldalvédelemtől a kombinált ablak/fényszóró mosóig....

Egy tisztelgő fejhajtás mindenképpen jár, le a kalappal.

 

A másik oldalon meg ott van a 900-asok érthetetlen építési módja (motor a váltó fölött, magasan van a súlypont). Amikor mások már rég 4-5-6 fokozatú automata váltót raktak az autóikba, a 900-asban 3!! fokozatú volt! (És meg tudták etetni a néppel! Nekünk is volt.) 

Aztán ott volt a 9000 merev hátsó hídja, adott esetben egy nagyteljesítményű, sportos motorral kombinálva. (Nekem is volt)

Aztán ott az "egyszerű, ócsó" futómű, a McPherson (MacPershon), ezt biggyesztették be a csúcs 9.5 Aerokba is, ami hozzápiszkálás nélkül is 260 lovas volt. (Nekem is több volt belőle.)

(Mire felébredtek, meghallották az idők szavát, késő volt. A második generációs 9.5 -2010- futóműve sokkal jobb, csak éppen elkéstek vele egy bő évtizedet, csődbe mentek)

 

A Saab mindenesetre hosszú ideig ügyesen el tudta magát adni, beltérben is, reklámanyagokban is erősen rájátszott a cég korábbi repülőgépes múltjára. Erősen hangsúlyozta a "biztonságos autó" megjelölést, ami szövegnek nem volt rossz. Ehhez képest a 2009-es 9,5 kombimban négy légzsák volt, a hasonó árú, kategóriájú  más járgányokban meg 8, vagy éppen tíz.

 

üdv

 

 

Előzmény: anonym19 (155840)