A Gealan egy profil gyártó, aki "csak a műanyagot" adja el az ablakgyártóknak és ők teszik bele a vasalatot, fémmerevítést és az üveget, illetve ők hegesztik össze. Aztán van a cég/vállalkozó, aki beépíti. A Gealan profillal önmagában semmi gond nincs, ha szakszerűen csinálnak belőle ablakot és építik be.
Számlát kaptál a munkáról és a szerkezetről?
A problémák bejelentése és a kommunikáció írásban zajlott?
Ha mind a kettőre igen a válasz, akkor kicsit könnyebb a dolog. Írni kell egy tértivevényes, ajánlott levelet a cégnek a problémák részletes leírásával és mellékelni hozzá az összes korábbi levelezést. A levélben le kell írni, hogy az első bejelentéstől számítva, 15 napon belül törekedniük kellett volna az összes hiba kijavítására, ami nyilván nem történt meg.
Ki kell tűzni nekik egy póthatáridőt, mondjuk 10 munkanapot, hogy ennyi idejük van az összes hiba maradéktalan kijavítására, különben elállsz a vásárlástól. Ez számukra azt jelentené, hogy a szerkezetet ki kell szerelniük és az eredeti állapotot vissza kell állítaniuk. Ezt nyilván nem tudnák megtenni, mert gondolom a régi szerkezeteket bontáskor szétvágták, illetve gondolom a fal is sérült, tehát azt is helyre kellene állítaniuk eredeti állapotba.
Tájékoztasd őket, hogy amennyiben a póthatáridő lejártáig nem teljesítik a jótállási kötelezettségüket, akkor a hibákat a cég költségére egy másik vállalkozóval kijavíttatod és küldesz egy fizetési meghagyást nekik. A fizetési meghagyást csak bíróságon tudják megtámadni, ha nem értenek vele egyet. A bírósági gyakorlat az, hogy ha a cég 30 napon belül nem tett eleget a jótállási kötelezettségének, akkor az ügyfélnek adnak igazat.
Ha szerencséd van és a cég sem akar magának problémát, akkor erre már lépni fognak érdemben és foglalkoznak a dologgal.
Nyilván ha az a céljuk, hogy nemsokára bedöntik a céget, akkor nem sok esélyed van.