d_feco
2018.07.05
|
|
0 0
159736
|
Erről írtam valahol lentebb. Ha lespórolják a tekercsek szigetelését (vékony lakkréteg, stb), akkor azok helyi szinten menetzárlatot okozhatnak, hasonlóan a trafókhoz. Onnantól meg már nincs visszaút, exponenciális sebességgel lezajlik a dolog, és a vége mindig füst lesz. A környezetből érkező rezgések apránként, de biztosan teszik a dolgukat. Ha jól tévedek Győző is írt hasonló jelenségről - nem teszem fel rá a fél tökömet tétnek, most sem...
Példaképpen felhozhatom az egyik kemencénk motorját. '92-ben hozták. Használtan. Aztán két-három éve leégett benne egy kalickás motor tekercselése. Azóta három(!) havonta lehet hordani a tekercselő szakihoz - túlterhelés nem játszik, mert egyszerűen nincs olyan opció. Vagy szakszerűtlenül tekercselik, vagy csak mutatóban van a huzalon a szigetelés. Az eredeti tekercset szabályszerűen le kellett vágni, mert ki volt öntve valami műgyantaszerűséggel - jelen pillanatban ránézésre kézzel le lehet csévélni az egészet. Réztekercs, ugyanakkora átmérővel, ugyanannyi menettel. Csak nem ép ugyanannyi élettartammal. Valamiből meg kell élni... |
Előzmény: Tie (159735)
|
|