Sziasztok!
Múlt héten volt szerencsém egy próbaútra elvinni az új Ceed-et. Hátha többen várják már a gen3 érkezését, így az első tapasztalatokat szeretném veletek megosztani:


Mivel a márka és főleg a típus nagy rajongója vagyok, így amint megtudtam, hogy az új Ceed már a szalonban van, nem hagyhattam ki, hogy testközelből is megismerkedjek vele.
Ahogy lenni szokott, az autó élőben sokkal-sokkal jobban néz ki, mint a képeken, vagy akár videókon.
Hogy őszinte legyek, a legelső benyomás a 2018-as Ceed-del útközben volt a szalon felé, mikor a városba bevezető főúton arra lettem figyelmes, hogy az isteni Stinger dönget éppen szembe, kékben, aztán ahogy közeledett, szinte már csak, mikor elment mellettem, akkor realizálódott, hogy ez nem is Stinger, hanem maga az új Ceed.
Engem teljesen lenyűgözött, bár, mint később megtudtam, a kék tesztautó a full extrás verzió, azaz a dögös szín mellett még a szép, nagy felnik is hozzádobtak a látványhoz. Amúgy a szalonban kiállított, közepesen felszerelt verzió is abszolút igényes és színvonalas volt kívül-belül egyaránt. Tényleg nem csak a Kia rajongó beszél belőlem, mert összességében minden szinten egy normális, beleköthetetlen, minőségi, 2018-as kompakt beltere van a kocsinak. A kormány kialakítása, gombjai, formája, mind maximálisan igényes, akár egy új Mazdáé is lehetne (pedig az új Mazdákénál kevesebb szimpatikus kormányt tudok a kompakt mezőnyben, az új Civicé pl. kifejzetten bosszantóan olcsó hatású). Persze ezek mind kevésbé fontos dolgok, hisz még egy tíz éves használt autó elavult műszerfala is elhanyagolható tényező, ha az autó összességében jó és szereti a gazdája.
De egy új autónál, mikor minden egy burkolat, anyagválasztás, kapcsoló elhelyezés fontos az első benyomás megszerzésénél, azt mondom, hogy igenis fontos, hogy minden jó helyen legyen és jól nézzen ki.
A keleti mezőnyben, belértve a japánokat és koreai konkurenseket márpedig ez a Kia beltér abszolút a többi fölött áll- bár azt még így sem merem állítani, hogy egy facelift-es Mazda3-mal egálban van, de lehet, hogy ezt is csak a Mazda-fanatizmusom nem engedi. (A Civic és C-HR meg annyira más világ, hogy azok épp a másságukkal tudnak megfogni és ha itt-ott foghíjas is bennük egy-két dolog, de ahogy mondani szokták: a szerelem simán elviszi mindkettőt a szememben).
Visszatérve a Ceed-re az összes kapcsoló, tekerő szépen, finoman jár és mozog, az ajtókárpit ahhoz képest, hogy egy új, 8,5 milliós Octavia-ban is ma már full, teli műanyag (igen, elöl is az) mindenképp elismerésre méltóan igényes. Nekem a sok lakkfekete betét is imponál- bár tény, hogy ezekre nehezebb vigyázni. Az ülések kialakítása, formája és maga a kárpit is elsőrangú és beleköthettlen.
Menet közben:
Az 1.4 turbo-t próbáltam ki, 140 lóerő, ha jól emlékszem. Nagyon nem tesztelgettem a motorerőt, csak 1-2 kigyorsítást próbáltam ki, mondanom sem kell, a teljesítménye, ha nem is mellbevágó, de illik a mai átlagba. Engem jobban érdekelt a kényelem, a viselkedés a kanyarokban, a rugózás, ezek pedig mind elsőrangúak. Nagyon-nagyon jó autó lett az új Ceed (bár már a gen2 is szinte beleköthetetlen autó volt a maga nemében, főleg az ár/érték arányát tekintve).
Nagyon finoman jár, a motor hangja a 3 hengeres kis turbok után szinte szívmelengető- bármennyire is imádom a 3 henger morgását...
A gördülési zaj és a futómű azon a néhány km-en, első benyomásra nagyon pozitív csalódás volt. Elsőre azt hittem, hogy valami pici, ballonos, 195/65R15-ös kereken fut az autó, ezért ilyen lágy és jól csillapított, de aztán kiderül, hogy 17"-es felniken és peres gumikon tudja ezt a komfortot.
Ja és az egyik legfontosabb... a váltó. Mindig azt hittem, hogy a Mazdákénál nincs jobb és pontosabb váltó, aztán az új Civic megmutatta, hogy még ezt is van hová fokozni. Ezekhez képest az új Ceed-é, ha nem is jobb ezeknél, de igazi japános, nagyon pontos, nagyon masszív és rövid úton járó váltó.
Összességében tehát nagyon szerethető és minőségi autó lett az új Ceed.