Törölt nick Creative Commons License 2018.07.04 0 0 7895

"Az egy prototípus volt, ami a típustörténetben is benne van. Ez csak egy tervezet volt, de nem valósult meg.  "

Az hogy valóban prototipus volt-e a  módositott változat erre vonatkozólag egy magyar nyelvű tipustörténeti leirás nem elegendő bizonyiték.Nem lehet hinni nekik. Mint ahogy ennek az idézetnek sem:

 

'"" Экспортером советских автомобилей было внешнеторговое объединение "Автоэкспорт". ЗАЗ-965АЭ стал первым "Запорожцем" который стал покорять закордонный рынок, автомобили экспортировались в ГДР, Венгрию, Финляндию, Югославию, Болгарию, Румынию, Польшу, Чехословакию а некоторые попадали в Италию и Испанию и пользовались большим успехом за счет своего сходства с "ФИАТ-500""".

 

Mint például ez a szintén egy hasonló leirás ből vett idézet sem fedi a valóságot  ugyanis azt állítja hogy ЗаЗ 965 ből többek között magyarországra is exportáltak .Ez ugyebár nem igaz  mivel a kermi nem engedélyezte a forgalombahelyezést. Véleményem szerint magyar részről ez is csak egy baszakodás volt a tipussal nevetséges hogy azért bukik el egy autó a forgalombahelyezésen mert fordítva nyilik az ajtaja :-)  Meddig tartott volna megfordítani nem igaz? :-)

 

 

Egyébként az általam lentebb bemásolt sárga vaz futóműves zaz  968 fényképe is az V/O Avtoexport USSR Moscov képei között volt ,szóval nyugati exportba gyárthatták akár egyéni megrendelés alapján is  .Az már megint más tészta hogy az elmúlt negyven év alatt valószinüleg az összes ilyen verzió bontásba került.

Előzmény: Vaskalap kartárs (7888)