Légcsavarkúpok
Megpróbálok rövid lenni. Nagyon szép a fejtegetés.
MOA, MOD natúr kúpokkal érkeztek, valószínű a MOC is.
A kúpszínezés 1961 tavasza után kezdődhetett, mert a MOC és a MOD színes kúppal szerepel az említett filmben. Mint ismert, a MOD-t 1962 novemberében elveszítettük.
A MOG zöldje a zászlózöld volt, később fakult ki és a nitro festékekre jellemzően a színe is torzult. De zöld és nem kék.
A MOH nem kapott színt, azt elfogadom, a kormánygép teóriát is, de a AI-20A és AI-20K hajtóművek cseréjével én nem hoznám össze, csak abban az esetben, ha az AI-20K más kúpot igényelt volna. A HA-MOI sosem volt színes.
A színek megszűnését én is 1967 elejére saccolom. 1961. augusztus 6 és 1968 nyara között nem jártam Ferihegyen. 1968 nyarán már nem láttam színes kúpokat.
A többi fejtegetés is rendben.
Egy dolog még van, emlékeim szerint a MOI-t festették át utoljára, natúr törzsű és szárnyú volt. Ez azért maradt meg bennem, amikor mostuk a törzs hátsó alsó részét a kosz és olaj bele volt már evődve. Ott bosszankodtam, hogy mire várnak, miért nem festik át ezt a repülőgépet is, mint a többit. Ezért én ezt a dátumot 1976-ra tenném. Igen, a MOF és a MOG eleinte natúr szárnyakkal repült, az alkalmazott lakk meg a hajtóművek tetején a hő hatására megbarnult, úgy nézett ki mintha rozsdás lenne, 1976-1977 időszakban átfestették szürkére.