GaGe Creative Commons License 2018.06.14 0 1 10185

Na szép sorjában. :)
Őrihodoson 5 darab tehervonatok által is használható vágány van, az első túl rövid, gyakorlatilag a peron hossza.
Bárkit kérdeztem eddig, mindenki azt mondta, hogy Pragersko - Ormoz között csak az SZ 342, 363 és 664 gépei, illetve a Herculesek mehetnek. Amikor próbázták a villamosítást, az 541 gépek csak külön engedéllyel mehettek arra, helyenként lépésben. Ugyanez a helyzet Spiefeld és Maribor között is. Gyakorlatilag csak Jessenice felől tudsz bemenni modern, nagy tengelyterhelésű géppel.
Zalabéri "rendező" még akkor épült, amikor volt forgalom a zalaszentgróti pályán, illetve volt Zalabérről személy Zalaegerszegre. Ezért a négy peronos vágány. A peron hossza pedig EU szabvány 300 méter.
A mellékvonali jelleg most is megmaradt, mivel az egész pálya állomástávolságú közlekedésre van berendezve, illetve végig egy vágány van, ez eléggé lekorlátozza a lehetőségeket és az áteresztő képességet.
Lehet hogy Horvátország EU tag, de Romániához hasonlóan nem tartozik a schengeni zónához, ezért konténer nyitogatás, plomba ellenőrzés, vonat átadás-átvétel, teljes fékpróba stb... van mind Murakeresztúron, mind Gyékényesen, minimum 3-4 óra ácsorgás a vonatnak.
Hogy miért viszi két géppel a szlovén az 1300 tonnánál nagyobb vonatot? Jó kérdés, de az Adria Transport is két Herculesel jön ilyen vonatért, az SZ Cargo meg tolva viszi el, általában elől 363 hátul 664 felállásban.
Ha már az Adria Transport szóba került, ők az egyetlen ellenfelei az SZ-nek Szlovéniában, LTE - koperi kikötő vegyesvállalat. De három 1216, egy Vectron és három Hercules nem váltja meg a világot, főleg hogy ezek a gépek bejárnak Ausztriába és Magyarországra is...
Azt pedig ne felejtsd el, hogy a 30-as vonal saját forrásból épült át, míg ugye a Boba - Őrihodos - Pragersko EU pénzből.
Asszem válaszoltam mindenre.
Ja igen, a vonatok száma.
A két ország közötti nemzetközi megállapodás rögzíti a vonatok hosszát, tömegét és a naponta közlekedtethető vonatok számát. Ebben la van írva, hogy 500 méter és 1250 tonna lehet egy vonat, és naponta irányonként 16 vonat, vagyis 16 pár. Nyilván külön megállapodás alapján ettől el lehet térni, nekünk 550 méter és 1500 tonna a limit.
Asszem válaszoltam mindenre.

Előzmény: SuedBahn (10175)