tigerman19 Creative Commons License 2018.06.06 0 0 10232

Üdv!

Tapasztalt-e már bárki ilyet (2006 1.6 GS 4x4 benzin, 217.000 km):

- Novemberben cseréltünk fagyállót. Legalább 6,5 liter ment bele, -35 fokra kevertük. A légtelenítés baromi nehézkes volt, alig akart nyitni a termosztát (első tapasztalat, nem hidegben kéne csinálni, 10 fok se volt már). Ahogy elkezdődött a mostani nagy meleg, 250 km autópálya után láttam, hogy a hőfokmutató a plafonon van (a klíma csak nagyobb tempó felett működött). A motor szépen járt, gőz nem csapott ki, tehát óvatosan hazagurultam. Megállás után megnéztem a motorteret, minden száraz, de a kiegyenlítő tartály kb csurig volt. Másnap szerviz, termosztátra gyanakodtam (indulás előtt a tartályban beállt a rendes vízszint). Ott kiderült hogy termosztát rendben, szivárgás nincs és tapasztalatuk szerint 1 liter hűtőfolyadék ment még bele. Előtte 1 héttel volt olajcsere, az olaj nem volt vizes, és a víz se olajos. A szerviz szerint nem sikerült légteleníteni rendesen a fagyálló cseréjénél, kevés volt a hűtőközeg, így most amikor a 30 fokban kellett volna, nem volt hatékony a hűtés és ezért letiltotta a rendszer a klíma műkdödését.

Ez logikus magyarázat lehet, de van valami amit nem értek: ha kevés volt a víz, akkor miért volt teljesen teli a tartály abban a pillanatban, amikor a motor hőmérséklete elérte a felső határt? A rátöltés óta eltelt 1 hónap és azóta semmilyen probléma nincs és a klíma is jéghideg, a víz nem fogy (legalábbis eddig).

Legnagyobb félelmem a hengerfej probléma, de mint írtam, a víz nem volt olajos, az olaj nem volt vizes. Nincs fagyálló szaga a kocsinak és a szőnyegeknél sem ázik.

Bármilyen tapasztalatot, tanácsot szívesen fogadok.