ZolKa Creative Commons License 2018.05.31 0 0 8417

Sziasztok!

 

Tanácsra lenne szükségem.

 

A történet:

Külföldi benzinkúton tankoltunk. Fizetnénk kártyával, bedugja a kártyát a kutas a mobil POS terminálba, beírja az összeget és semmi, mutatja, hogy nem megy mert nincs térerő (nagyvárosban volt), a térerő jelző piktogram tényleg "üres" volt. Adott egy bizonylatot a terminál, hogy elutasítva. Megpróbálta még egyszer, ugyanaz. Átmentünk egy másik terminálhoz ott is ugyanaz. Ok, mondom próbáljuk meg egy másik bankkártyával. Azzal ment a dolog, flottul kifizettük, le is vonták a helyes összeget.

Pár nap múlva látok a számlatörténeten egy tranzakciót attól kúttól 12 ezer forint értékben (tehát lehúztak).

 

Bemegyek a bankba, bejelentem az illetéktelen kártyahasználatot, amihez csatoltam a sikertelen vásárlásokról kapott bizonylatokat illetve a bankszámla kivonatot a másik kártyáról amiről sikeresen kifizettük a tankolást.

A kivizsgálás lezárultakor hoztak egy döntést minek értelmében elutasítják a panaszt mert a fizetőhely megfelelően igazolta a vásárlás valódiságát. Az igazolás egy bizonylat amin van egy nem tőlem származó aláírás. Az aláíráson azonnal látszik, hogy nem tőlem származik (banki aláírás mintámmal összehasonlítva Makó - Jeruzsálem). Ha jobban megnézzük az aláírást akkor nevem kezdőbetűi tisztán kivehetőek viszont azok fordítva vannak (keresztnév elöl családnév hátul), ezt ugye a kutas nem tudhatta, hogy Magyarországon fordítva írják a neveket.

 

Kérdeztem a bankban, hogy tehetek e panaszt vagy legalább egy észrevételt az aláírással kapcsolatban a bank felé. Azt a választ kaptam, hogy nem mert a banknak nem tartozik a hatáskörébe az aláírást vizsgálni, tegyek rendőrségi feljelentést (megtettem).

 

A bak a Raiffeisen, a kártya Mastercard credit.


Vajon a bank jogosan utasította el a panaszomat?

Ha igen akkor viszont semmi értelme a kivizsgálásnak mert az elfogadóhelynek minden esetben lesz bizonylata a tranzakcióról.

Mit tehetek most?

 

Segítségeteket előre is köszönöm!