O.R. Creative Commons License 2018.05.30 0 1 8700

Simán lehetne a 128 apró extráit is kihasználni 64-es módban (opcionálisan egy 64-es programhoz). Az egyik legismertebb ilyen dolog, ha a 2 MHz-es módot ki-be kapcsolgatod a képernyő tetején és alján, akkor kb. 30%-nyi CPU-nyereséget lehet vele elérni. Pl. az Elite használja (hogy gyorsítsa a rajzolást).

 

Ami alapjában véve könnyű, miután a legtöbb program eleve egy rasztermegszakítást alkalmaz, csak azt kellene néhány extra utasítással még kibővíteni. Van egy konkrét helyzet, amihez ez direkt jól jönne: a PAL->NTSC konverzió esete. Ott ugye az NTSC esetében kevesebb a frame-enkénti szabad prociidő (ráadásul drasztikusan kevesebb a kereteken kívül töltött rész), ami ezzel kiválóan kompenzálható. Egyszerűen lehetne egy program "NTSC-fixed" (legalábbis 128-tulajoknak, 64-es módban futtatva). Hm, és mégsem használják...

 

Nemrég jött ki a Sam's Journey, egy remek példa, mivel ő is trükköt használ, csak egy másikat: az NTSC-konverzióhoz a REU jelenlétét igényli a program (CPU-gyorsítóként használja a DMA-t). Ez se rossz ötlet, de akad vele probléma, mivel aki cartridge-en venné meg a játékot, az nem tudja a cartridge-et a REU-val a gépbe dugni egyszerre (vagyis kell mellé egy port replikátor is, vagy marad a lemezes verzió).

 

Sokkal egyszerűbb és elegánsabb lett volna a fast mód segítségét használni (ráadásul nagyobb célközönséget is fedett volna le, hisz 128-tulaj több van, mint amennyi REU-tulaj valószínűleg).

 

És mégsem gondoltak rá... Ezt nem értem ilyenkor.

 

(Jól van most már, nem offolom ezt a Plus/4-topikot tovább... ;-))