Kováccss Creative Commons License 2018.05.29 -1 0 8689

Amiket itt leírsz, speciális demóeffektek, és itt is csak néhány utasítást használsz a nem normálisakból. Ezzel max. másodpreceket spórolsz 10+ KB-nál is a demóeffektnél. Azzal indult ez a beszélgetés, hogy átlagos használatnál miért és hol kellenek a nem normál kódok. Lásd a 8664-es üzit. Gyorstöltők, GEOS, játékok, tömörítő és kicsomagolóprogramok, stb.. Még mindig nem látom hogy annyira sokat számítana pár CPU ütem egy gyorstöltőnél, vagy máshol.

 

10-20 éve elég sok intrót, játékot, demót elemezgettem disassemblerrel, sosem találkoztam illegális utasításokkal. Csak olyan volt, hogy a kicsomagolórutinnál trükköztek EOR-ral dekódolással, meg csak 1-szer indíthatóra írták meg a játékokat, indítás után átrendezték a RAM-ot, hogy ne lehessen másodszorra indítani se azzal, se más címmel.

 

Miért lenne lassú egy rövidebb, de ciklusokkal dolgozó kód, mint egy hosszabb, de ciklusok nélküli? Pl. a demóeffektednél.

Ha ennyire gyors kód kell, akkor lehetett venni 4 és 8 MHz-es CPU kártyákat, Flash8, stb.. Nem muszáj az eredeti hardvert erőltetni. Ott van régóta a Turbo chameleon 64, mégse látok 1 demót, stb.-t se írva, ami kihasználná a kb. 14-16 MHz-et. Pedig több 100-at eladtak ebből.