Lavina of Gotu Creative Commons License 2018.05.28 0 0 8684

A nem dokumentált opcode-ok igen hasznosak. Nekem speedcode generálásakor, mikor repetitíve sokszor merülne fel sok LDA TAX páros, például, igenis sokat számít az a megnyert ciklusszám. Összességében kb. 3-4 ilyet használok, persze csak a stabilakat (LAX, SAX, LSA, sta.). STABIL: értsd: mindig így fut le, ahogy elvárjuk. Természetesen csak azokat használjuk programokban, főleg demóírásra, amik ilyenformán stabilak, nem lenne másképp sok értelme.

 

Itt van pl ez az effektem:

 

https://youtu.be/GgNwEfXOS-A?t=99

 

Mivel a rendert speedcode végzi, a hosszában és a CPU igényében is sokat számít, hogy sokmindent nem dokumentált opcode-al oldok meg. Ráadásul double bufferes, így duplán számít; mindkét buffer előállítására egy-egy speedcode van kompletten, mert nem fut le egy kép alatt az fx. Szóval így jobban elférek memóriában, és gyorsabb az effekt.

 

A fenti effekt render engineje $8000-$FB88 között van, szóval az említett opcode-ok nélkül el sem fértem volna ilyen kényelmesen. És mivel ilyen hosszú kódról beszélünk, inkább generálódik ez, mintsem bepötyögjük, bár mint előttem írták, a különböző assemblerek tudják ezeket. Én speciel Excel + VBA -t használok speedcode generálásra, van aki KickAssembler-t ,stb.