Sziasztok,
Ma vettem egy 2,5 V6 automata X-type-ot.
Nyíregyházáról hoztam haza pestre. kb 150 km-t mentem vele -kétszer megálltam közben (tankolni, és a telefon párosítani a bluetoothal)- minden gond nélkül. Majd egyszer csak kigyullad a sárga check engine lámpa és pirosan világít a hibajelző, miközben a kijelzőn németül kiírta, hogy túl magas a motor hőmérséklet. A hőjeladó maxra kiugorva... A motor dadogni kezdett magas fordulaton. Gyorsan leállok megnézni mi a helyzet.
A víz nem forr, sehol hűtőfolyadék szag. Vártam kicsit, a piros hibajel eltűnt, a hőmérséklet jeladó visszament a normálisba.
Elindultam, de 7-8 km után újra ez a probléma. Ezt kb. 15X csináltam végig, mármint ezt a félreállós dolgot, szóval szuper utam volt. Pedig amikor mentem, direkt nem pörgettem 2000 fölé, és 70-90-el araszoltam a pályán végig.
Itthon (Érd) mentem vele egy kicsit (10-15 km) és nem írta ki a hibát, de természetesen városba nem is nyomtam neki.
Ja és még valami: gázadásra a hűtőfolyadékban apró buborékok keletkeznek. Erre az eddigi Roveres szerelőm azt mondta, hogy repedt a henger...
Beszéltem két szerelővel is (Landhorváth, Erdőkertes) viszem hozzájuk holnap és holnapután. Nagyon SOS lenne megtudnom, hogy mi a gond, mert ha nagy a baj akkor természetesen megyek vissza a kereskedéshez reklamálni. (sajnos bonyolítja az ügyet, hogy Németországból hozták be a kocsit az én megrendelésemre, de elvileg átnézték)
A szerelőkkel való beszélgetésből a következő problémák merültek fel:
- hengerfejes, repedt a henger
- termosztáttal van baj, nem nyit ki vagy nem nyit ki időben
- hőmérséklet érzékelő romlott el
- katalizátorral van probléma
Esetleg tudnátok segíteni szerelőben, illetve ha valakinek van egyéb ötlete a hibára, az írhatna. Sajnos Facebookom nincs, de ha valaki oda felrakná, megköszönném, hátha jön onnan válasz.
Előre is köszönöm!
Üdv,
Csanád