jcsanad Creative Commons License 2018.05.17 0 0 587

Sziasztok,

 

Ma vettem egy 2,5 V6 automata X-type-ot. 

Nyíregyházáról hoztam haza pestre. kb 150 km-t mentem vele -kétszer megálltam közben (tankolni, és a telefon párosítani a bluetoothal)- minden  gond nélkül. Majd egyszer csak kigyullad a sárga check engine lámpa és pirosan világít a hibajelző, miközben a kijelzőn németül kiírta, hogy túl magas a motor hőmérséklet. A hőjeladó maxra kiugorva... A motor dadogni kezdett magas fordulaton. Gyorsan leállok megnézni mi a helyzet.

A víz nem forr, sehol hűtőfolyadék szag. Vártam kicsit, a piros hibajel eltűnt, a hőmérséklet jeladó visszament a normálisba. 

Elindultam, de 7-8 km után újra ez a probléma. Ezt kb. 15X csináltam végig, mármint ezt a félreállós dolgot, szóval szuper utam volt. Pedig amikor mentem, direkt nem pörgettem 2000 fölé, és 70-90-el araszoltam a pályán végig.

 

Itthon (Érd) mentem vele egy kicsit (10-15 km) és nem írta ki a hibát, de természetesen városba nem is nyomtam neki.

Ja és még valami: gázadásra a hűtőfolyadékban apró buborékok keletkeznek. Erre az eddigi Roveres szerelőm azt mondta, hogy repedt a henger...

 

Beszéltem két szerelővel is (Landhorváth, Erdőkertes) viszem hozzájuk holnap és holnapután. Nagyon SOS lenne megtudnom, hogy mi a gond, mert ha nagy a baj akkor természetesen megyek vissza a kereskedéshez reklamálni. (sajnos bonyolítja az ügyet, hogy Németországból hozták be a kocsit az én megrendelésemre, de elvileg átnézték)

 

A szerelőkkel való beszélgetésből a következő problémák merültek fel:

- hengerfejes, repedt a henger 

- termosztáttal van baj, nem nyit ki vagy nem nyit ki időben

- hőmérséklet érzékelő romlott el

- katalizátorral van probléma

 

Esetleg tudnátok segíteni szerelőben, illetve ha valakinek van egyéb ötlete a hibára, az írhatna. Sajnos Facebookom nincs, de ha valaki oda felrakná, megköszönném, hátha jön onnan válasz.

Előre is köszönöm!

 

Üdv,

Csanád