dave_dömper Creative Commons License 2018.05.16 -15 0 19706

Azért úgy - e azzal talán nem vitatkozol, hogy az, hogy a Ganz végül is leállt a nagydízel -fejlesztés

programjával és előbb Import, majd licenc - vásárlás mellett döntött (elsőként a NoHAB beszerzése

mellett döntött), majd sokáig hezitált is, el - eljátszva a licencvásárlás gondolatával is, ami többek

között maga az eredeti gyártó GM magatartásán, valamint az itthoni és a "baráti" politikai helyzet

miatt bukott meg, végül a LZOR - Luganszk - i illetőségű Szergej tömeges behozatalához vezetett

és emiatt mi modellgyüjtők akár még hálásak is lehetünk az akkori magyar állami,- és a politikai

vezetésnek, mert igy mai imádatunk tárgya egy  valódi "magyaros" nagyvas, a "bajuszos" és/vagy

az egysége "narancsos", végül a "ReMot" MÁV Szergej.

 

Azután úgy - e azt sem vitatod, hogy volt egy M 41 proto - próbálkozás 1.178 kW/1.600 LE névleges

teljesítményű géppárral és ennek a vajúdásnak lett az eredménye azután a S.E.M.T  - Pielstick féle

licenc - vásárlás, ami a M 41' - M 63' dízelmozdony - párost eredményezte. Talán az is megfelel az

kifogásolt hsz.- ban a valóságnak, hogy a M 41' lett a sikeresebb és a hosszabb életű a kettő közül.

 

Emellett van itthon egy "Nagyvasúti vontatójárművek Magyarországon" c. ezüstborítójú könyvem,

amiben az általad leírottak (Zetor - Voith kapcsolat és a GoKart-ról és a KisPupos-ról is található jó

néhány információ) jórészt megtalálhatók. Ezeket jórészt átnéztem, hálás vagyok a fáradozásodért.

 

Az "azzal ugye tisztában vagy" - jellegű szövegrészed egyértelműen utal a szándékodra, meg az is,

hogy az eredeti hsz.- omban leírtaknak mely részeivel kapcsolatban fejted ki az egyébiránt értékes

szakvéleményedet. Ha meg akarnálak bántani úgy ezt röviden és velőtlenül csak "szarrágás"- nak

aposztrofálnám, de a világért sem teszem. Ha élvezetedet leled benne csak tedd, nem rontom el

a szórakozásodat, akár saját indíttatásból teszed, akár valaki kérésére. Végtére is tulajdonképpen

teljesen mindegy. Végül is valaki "még a nevét sem vállaló - nem publikus - munkáslevelező" nemes

egyszerűséggel "másokat összeugrasztó troll" - ként is emlegetett itt már a mai nap és egy másik

hasonszőrű még lájkolt is hozzá. Ez a mai magyar valóság, amelynek ezáltal Te is én is részei lettünk.

Előzmény: Sir Gombóc (19702)