Azért úgy - e azzal talán nem vitatkozol, hogy az, hogy a Ganz végül is leállt a nagydízel -fejlesztés
programjával és előbb Import, majd licenc - vásárlás mellett döntött (elsőként a NoHAB beszerzése
mellett döntött), majd sokáig hezitált is, el - eljátszva a licencvásárlás gondolatával is, ami többek
között maga az eredeti gyártó GM magatartásán, valamint az itthoni és a "baráti" politikai helyzet
miatt bukott meg, végül a LZOR - Luganszk - i illetőségű Szergej tömeges behozatalához vezetett
és emiatt mi modellgyüjtők akár még hálásak is lehetünk az akkori magyar állami,- és a politikai
vezetésnek, mert igy mai imádatunk tárgya egy valódi "magyaros" nagyvas, a "bajuszos" és/vagy
az egysége "narancsos", végül a "ReMot" MÁV Szergej.
Azután úgy - e azt sem vitatod, hogy volt egy M 41 proto - próbálkozás 1.178 kW/1.600 LE névleges
teljesítményű géppárral és ennek a vajúdásnak lett az eredménye azután a S.E.M.T - Pielstick féle
licenc - vásárlás, ami a M 41' - M 63' dízelmozdony - párost eredményezte. Talán az is megfelel az
kifogásolt hsz.- ban a valóságnak, hogy a M 41' lett a sikeresebb és a hosszabb életű a kettő közül.
Emellett van itthon egy "Nagyvasúti vontatójárművek Magyarországon" c. ezüstborítójú könyvem,
amiben az általad leírottak (Zetor - Voith kapcsolat és a GoKart-ról és a KisPupos-ról is található jó
néhány információ) jórészt megtalálhatók. Ezeket jórészt átnéztem, hálás vagyok a fáradozásodért.
Az "azzal ugye tisztában vagy" - jellegű szövegrészed egyértelműen utal a szándékodra, meg az is,
hogy az eredeti hsz.- omban leírtaknak mely részeivel kapcsolatban fejted ki az egyébiránt értékes
szakvéleményedet. Ha meg akarnálak bántani úgy ezt röviden és velőtlenül csak "szarrágás"- nak
aposztrofálnám, de a világért sem teszem. Ha élvezetedet leled benne csak tedd, nem rontom el
a szórakozásodat, akár saját indíttatásból teszed, akár valaki kérésére. Végtére is tulajdonképpen
teljesen mindegy. Végül is valaki "még a nevét sem vállaló - nem publikus - munkáslevelező" nemes
egyszerűséggel "másokat összeugrasztó troll" - ként is emlegetett itt már a mai nap és egy másik
hasonszőrű még lájkolt is hozzá. Ez a mai magyar valóság, amelynek ezáltal Te is én is részei lettünk.