A BVmot esetében főként azért írtam, amit írtam, mert - tudomásom szerint - az a néhány szerelvény
(én összesen 3 - ról tudok / 001 - 002 - 003 psz. volt belőle) sok esetben kénytelen - kelletlen vegyes
összeállításban közlekedett, mert szélső, funkcionális (a vezérlő) egységét például éppen BDv, vagy
BVh szerelvény hasonló funkciójú egységével kellett pótolni az eredeti szerelvény -beli egység meg-hibásodása és emiatti kisorolása okán. Ezzel foglalkozó jónéhány fényképpel illusztrált hsz. található
a BVmot típus üzemi tapasztalataival foglalkozó topicban. Tehát ez nem kitaláció, hanem lényegében
dokumentált tényállítás. Ugyanitt láthatók olyan hsz.- ok is, melyek arról szólnak, hogy a szerelvény
a betétkocsijai nélkül közlekedett és ezt fényképekkel is dokumentálták egyes hsz.- okban. Ez mégis
szerinted mi más lenne, mint üzemkészségi probléma (a szerelvény egy - két alapvető egységét ki
kellett sorolni és mással kellett pótolni, vagy mondjuk anélkül kellett közlekedtetni) ?
Azután az is közismert talán, hogy ezt - az egyébként valóban nagyon attraktív szerelvényt - maga a
MÁV is úgymond lefokozta idővel. Jó ideig Expresszvonat / IC szerelvény jelleggel közlekedett például
Budapest - Kaposvár - Budapest, vagy épen Budapest - Szeged - Budapest viszonylatban, ám azután
egyszer csak megjelent személyvonatként Budapest - Kiskunhalas - Budapest viszonylatban.
Amúgy pedig az a nem szakértő véleményem, hogy maga a MÁV talán éppen amiatt kényszerült így
üzemeltetni és degradálni ezt a reprezentatív szerelvényét, mivel csak 3 egység készült belőle és ez
sajnos nem "széria". Emiatt azután az üzem - fenntartása, üzemeltetése sem valami kifizetődő dolog
(tartalék alkatrészek beszerzése az elhasználódott eredetiek helyett, sok esetben a Hunslet - cégtől).
Volt már példa ilyesmire a MÁV - nál. Így járt például a vasút a mindmáig legnagyobb teljesítményű
gőzmozdonyaival (303'001 - 002). Szinte néhány évvel a forgalomba állításukat követően ki lehetett
vonni őket a forgalomból, mert úgymond "két egység nem széria" és az üzemeltetésük ilyen módon
fenntarthatatlan volt gazdaságosan és ezen felül az élőmunka - igényük is túlságosan nagy volt.
Arról már nem is beszélve, hogy a típust a "Székely gyors" céljára konstruálták, ám mire üzembe
álltak, az ország ismét a "Trianoni határok" közé szorult, így a megcélzott 800 km - t meghaladó táv
helyett Budapest - Miskols - Budapest viszonylatban voltak kénytelenek vontatni gyorsvonatokat.