dave_dömper Creative Commons License 2018.05.14 -11 1 19692

Félreértés áldozata lehetsz. Amit példáztam ezzel, az az, hogy tévedés lenne egy 1901 - 1906 közötti

kutatást, annak hozadékát és annak 1908 évi értékelésér - eredményét 1969 - ben változatlan helyen

értékelni. Én egyetértettem akkor az előadó tanár gondolatmenetével, azaz ebben sem, semmiképp

sem ragadtam 1908 - ban (remélem másban sem). Aki jól ismer, tudja, hogy mivel is foglalkoztam a

munkás életemben, az biztosan tudja ezt is rólam.

 

A Tamással folytatott párbeszédben - emlékezetem szerint Krassy (Félix) Leo -modellel kapcsolatosan

fejtettük ki az eltérő véleményeinket, Deák - Gigant - ról ebben az 9sszefüggésben egy nem esett szó.

 

Amikor egykori ismerőseimről írok (noha nem igaz, hogy minden hsz. -ban és az sem, hogy ezeket a

hivatkozásokat bármiféleképpen valami érv gyanánt használnám) nincs szándékomban nosztalgiázni.

Jó emléket őrzök róluk és méltányolom azt a modellépítő munkát, amit végeztek és aminek termékeit,

eredményeit nap - mint - nap láthatom (is). Az viszont igaz, hogy soha egyiküktől sem hallottam olyan

szak - kifejetéseket vagdosni tök - ismeretlenül valakinek célzottan, hogy "okostojás", avagy éppen

"dilettáns". Végül is, ez is belefér, ha valakinek a feltétlen alázás a szándéka. De hát ilyen világban

élünk. Jobb ma kétszer belerúgni valakibe, mint holnap egyszer se. El kell, és el is lehet ezt viselni.

 

A gyűjtésemnek csak annyi köze van egykori modellépítő ismerőseimhez, hogy vasútmodelleket (is)

gyűjtök és ők (véletlenül, avagy szándékoltan) azt építettek. Az pedig, hogy ezen belül mit és miért

gyűjtök és persze az is hogy ők milyen modelleket és miért építettek, az már egy egész más kérdés.

 

Ám, ha már minőségről és DigiTools - ról esik szó, akkor vissza kell utalnom arra (ami talán elkerülte a

szíves figyelmedet) miszerint azt írtam, hogy talán jó dolog volna, ha a DigiTools - Posch kooprodukció

az '527 - es Leo modelljét követően foglalkozna a korábbi, Krassy - építette Leo - modell - változatok

újraépítésével és kiadásával (is), azaz nincs is olyan "Istenverte" nagy szakadék az ebbéli felfogásunk

között (ennek a hivatkozásnak a tanúbizonysága szerint).

 

Ganz és "Hernyó" :

 

Érdekes módon - annak ellenére, hogy kevés alkalommal utaztam a bal-parti Dunakanyarba, illetve a

Veresegyház-i vonalon vonattal, mégis nagyon megkedveltem a két "Hernyó (BDv és BVh) szerelvényt

és emellett a BV - t is (bár azt sokkal kevésbé tartottam Ganz produktumnak a Hunslet -kooprodukció

miatt és mert csak néhány példány készült belőle és az általános üzemkészsége erősen kifogásolható

már elég régóta. Mindhárom gyártmányú szerelvényből készült számomra egy-egy működő modell és

noha közel sem jöhetnek a Koszti Tamás építette Bzmot szerelvényhez, mégsem végezhetik kukában,

mert nekem ez jelenleg megfelel.

Majd ha lesz szebb és jobb (hitelesebb), akkor "meggondolom, megfontolom" - by Ferenc József.

 

Ezzel együtt is, amikor meglett a réz 324', szóba sem kerülhetett a Németh István építette korábbi fém

öntvényből készült 324' kipusztítása. És vagyok így még jónéhány magyar mozdony modellemmel (is).

 

Végül pedig nem hisztek abban, hogy nem lehet találkozni valahol felfogásbeli különbségek, ellentétek

okán. Az egész emberi történelem ennek ellentmond. Ha ez így lenne, ember már nem élne a földön.

 

Legeslegvégül :

 

Szíves elnézésedet kérem, amiért ilyen sokat írtam és pusztítottam a türelmedet, a szabadidődet és

persze a billentyűzetet. Hosszabb is lehetett volna, ámde rengeteg dologban, amiről itt írtál, teljesen,

vagy majdnem - teljesen azonosulni tudok veled.. Ezekről pedig szándékoltan nem ejtettem szót.

 

És "csak a hegyek nem találkoznak". Üdv.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: Hernyofan (19690)