tom sawyer Creative Commons License 2018.05.14 -1 9 19685

Ez a beszélgetés remekül példázza azt, hogy miért van tart itt a magyar modellező társadalom, és miért húztak el a szomszédos országok mellettünk. Itt ha valaki feltesz valamit akkor arról csak a legmagasabb elismerés hangján lehet beszélni még akkor is ha szemmel láthatő hibák tömkelege terheli az adott modellt. Fel kéne már nőni végre és felfogni azt, hogy ha valaki valamit közzé tesz, lesznek olyanok akik kritikával fognak élni, és ez nem feltétlenül irigység és rosszindulatból ered, és nem személyeskedéssel és kioktatással kell lereagálni mint számtalan esetben tapasztalhatjuk. Ha valaki modellezőnek tartja magát ,ott szerintem nem túlzás az az elvárás ,hogy pontosan, precízen ,az apró részletekre is odafigyelve űzze a hobbiját. A "nekem jó az úgy", a "csinálj jobbat" , a "majd ha lesz jobb megveszem" hozzáállás nem modellező mentalitás. És igen, vannak olyan munkák amitől nekem is leesik az állam. 

 

A Ganzos és egyéb magyar járművekkel szintén ez a helyzet. Az csak tökéletes lehet, ellenkező vélemény esetén jön a személyeskedés, ami elég megmosolyogtató tud lenni főleg ha olyantól érkezik aki legfeljebb csak képen és a youtubén találkozott az adott járműsorozattal. Illene észre venni azt az apró tényt, hogy ha megemlítek egy adott sorozat néhány elb...tt megoldását (az egyiken több, másikon kevesebb), az nem egyenlő azzal, hogy az egész hazai ipartörténetet fikázom (a leghíresebb konstrüktőrök idecitálása kb. ezzel ér fel, holott az általam kifogásolt fércmunkát valószínűleg a legutolsó senki tervezőmérnök "alkotta"). És igen, a Ganz is, Ikarus is, a Csepel is, és a többi hazai nagy vállalat is tudott kimagaslót alkotni, de volt példa szemétre való gyártmányokra is. 

 

 

Előzmény: Főjelző (19684)