masinyista Creative Commons License 2018.05.14 0 0 19682

Személyesen nem ismerjük egymást, de láttam a munkáidat, tényleg nagyon igényesek és műszakilag is biztosan jó konstrukciók. Mégis a többség a fröccsöntött cseh kasztnis Bzmotokkal kénytelen játszani, mert egy jövőbeli sorszámmal (ígérettel) nem nagyon lehet vonatozni. Na, valószínűleg így lehetett ez a nagyvasútnál is, csak ott még az ígéret sem volt.

 

Kiegészítések, mielőtt rám borítjátok a fórumot:

- Tudom, hogy az egész gyártást átadtad a digitoolsnak. Most vagy ők alkalmatlanok a feladatra, vagy nagyüzemi körülmények között gyárthatatlan a gép.

- Talán a nickemből is látszik, hogy jó pár évet húztam le az általad lesajnált gépeken, annak idején nem volt okuk szégyenkezni. (Nagyobb baj, hogy még mindig rájuk alapoz a vasút sok esetben)

- A 80-as évek végéig nem volt lehetőség jobbára csak kelet felé nézelődni alkatrészek után, ott meg kevés jó forrás volt, hát sokszor a saját gyártás lett a megoldás

- Neves autógyárak is követnek el hibákat a konstrukció során, csak ott nagyobb a sorozat, van lehetőség korrigálni. Ugyanez igaz az Ikarus buszaira is. A mozdonyoknál ez feladat a MÁV kiváló szakembereire maradt (akik azért a ganzosokkal konzultáltak, ha kellett).

- A szili, ami ugye nem saját fejlesztés, szintén tartalmaz rengeteg tervezési hibát, melyekre próbáltak később megoldást találni. De érdemes a szergej, laminátka és társainál is kicsit körülnézni.

Előzmény: tom sawyer (19680)