Én úgy cseréltem folyadékot (egy Suzukiban, de az mindegy is), hogy kiengedtem ami kijött melegen nyitott termosztátnál. Utána feltöltöttem sima csapvízzel vagy ioncserélt vízzel. Felmelegítettem ismét (járatás, mig kinyit a termosztát) és újra leengedtem. Majd ezt 2x-3x megismételtem, mire a végén (szinte) tiszta víz jött belőle.
Gyakorlatilag folyamatosan hígítottam a benne maradó régi fagyállót. Mindig mértem a kijövő lé fagyáspontját.
Azután kicsit számolgatni kell, hogy milyen fagyáspontú fagyállót akarsz, és hogy mennyi víz maradt a kocsiban. Tehát jóval töményebbet kell keverni, és beletölteni. Aztán egy kicsit tovább járatni, hogy jól elkeveredjen. Ekkor nem töltöttem fel teljesen, hogy maradjon hely állítgatni a fagyáspontot víz vagy tömény fagyálló hozzáadásával. Pár napig így jártam vele, aztán kipótoltam a hiányzó mennyiséget.
Kicsit macerás, meg időigényes, az igaz, meg sokat kell járatni a motort, bár később már forró vízzel töltöttem, hogy gyorsabb legyen a dolog. Ja meg jó ha van egy refraktométer otthon (kb 5000Ft az ebayen).