Hernyofan Creative Commons License 2018.04.12 0 5 19628

Ma engem is megtalált a Jägerndorfer Ventus. Háttőőő...

 

 

Jegkoko esti fényképe szinte hihetetlennek tűnt ( már-már úgy világítanak a sárga felületek, mint az ablakok ), pedig az egy évvel ezelőtti osztrák kiadás ugyanezt produkálja, csak fehér oldalfallal. Konkrétan világít az egész, ablakoktól függetlenül, plusz a tetőberendezések alatti réseken át ( minden kocsin van a szekrények alatt egy bazi nagy rés ). Személyes kedvencem a szép, fotómaratott ventilátorokon és rácsokon át az égbe világító fény, illetve a marketing ötletként nem is olyan rossz, de azért modellként mégis csak elgondolkodtató, választható fényerősséggel világító GySEV logó. Ezek sajnos fényes nappal is jól látszanak, a jelenséget okozó homlokfények erejét ( pláne a távolságit ) meg nyilván nem akarjuk csökkenteni.

 

 

A betétkocsit szét kellett szednem, mert fabrikáltam bele áramszedést, így úgy döntöttem, nekivágok, és rendbe rakom ezt a dögöt, csakazértis'.

 

 

A motorkocsiknak szétszedtem az orrát is, a fényvezetők alatt is kimaszkoltam. Egyenként végigmentem az összes rácson, ventilátoron, szekrények körül, majd az ablakok/ajtók között lényegében mindenhol, ahol sárga a vonat. Az ajtókat külön körbe kellett ragasztani, mert a szélein nem ment be a zöld festék a résbe, így az körbe önmagában is szépen világított, a kaszni színétől függetlenül. Sajnos volt, ahol a zöld olyan vékonyan volt felfújva, hogy azalatt is kellett takarni. Kár, hogy világosban sem tudok fotózni, nem, hogy sötétben, de a végeredmény lényegében tökéletes lett:

 

 

Nem világít sem a fal, sem a tető. Mehet bele az éjszakába... Az orrában tanácsosabb fekete festéket használni, mert könnyebb vele dolgozni. Csak óvatosan. Még itt is lehetett volna tökéletesíteni kicsit a homlokfények körül, de nem volt festékem.

 

Ezt csak azért írtam le, mert nem lehetetlen a problémát megoldani. Arra fel kell készülni, hogy iszonyú időrabló munka, és a sok kis apróság miatt nehéz a modellel úgy dolgozni, hogy forgatáskor, fogás váltáskor ne sérüljön semmi.

A Jägerndorfer imádatom ellenére úgy gondolom, hogy így kiadni egy 100ezer +-os modellt azután, hogy a hiba egy éve ismert, konkrétan vicc kategória. Pláne azért, mert amúgy mind műszakilag, mind külsőre nagyon ütős a modell, kár egy ilyen látványos hibával elrontani.