2cvtech Creative Commons License 2018.04.05 0 0 2918

 

Sziasztok.

 

Igaza van az előttem szóló kacsás kollégának , Svédmalacnak. Valóban eme ritka járgány nagyon kihalóban van. 23 éve van kacsám akkor Szombathelyen 8 - 10 kacsa is megfordult. Mindet felírtam kerek lámpás vagy kocka, milyen színű, mi a rendszám. Mára mind eltűnt. Szó szerint, mert téged se látlak ám Svédmalac kolléga.... De neked mondanám a víztoronynál ahol a gokart pálya van ott a gyöngyös folyó túloldalán is áll egy piros kacsa, kb 13-15 éve áll mozdulatlanúl a garázsában, aminek ajtaja is mozdulatlanúl nyitva ugyhogy látszik a kacsa segge. Tudtál róla? Szívesen segítek bárkinek örömmel, nekem a fékszerelés megy jól, meg a csapszeg kiütés. Olajcsere lazán, stb... Alább olvasható kormánymű hibától a hideg is kiráz, belegondolva hogy hogy is állnék neki. Az a fő baj hogy nagyon mélyen, nagyon bellűl van. Ott a váltó vége, ott bukik alá a tűzfal, ott az alváz rögzítve a lengőkarokhoz, szóval rohadt nehéz hozzáférni. Valami javításom volt nekem is annó, de már nem is emlékszem nagyon rá. A kormány rudak tövében bent középen a "diókat" javítottam. Meg gumi távolságtartót cseréltem. A ,kormányrudakat úgy kellet lehuzatni kis lehuzatóval amit Pestről küldött nekem Grőb Attila, de munka végeztével vissza kellett postáznom, ugymond csak kölcsön kaptam. Nem tudom már hogy oldottam meg, szerintem befeküdtem a motor mellé. 

Épp most kispolskit javítok, készítem fel műszaki vizsgára, de kész vagyok tőle. Dobfék javítás kispókon. Úgy indult, hogy csak fékbetét csere mind a négy keréken. Kiderült, hogy a fékmunkahengerek is szorulnak, hátul egy egy dugattyú szorult. Hát kinyomattam határig amig olaj nem jön, hogy bezsírozzam, megmozgassam, de túlszaladt. Vagyis innentől légtelenítés vált szükségessé, mert kifojt az olaj. Csakhogy berohadt a légtelenítő csavar. Próbáltam sokféleképp elindítani, végül beletört. Vagyis új hátsó fékmunkahenger vált szükségessé. Csakhogy a fékcső ami hátul belemegy a hengerbe az is berohadt. A csavarrol eltűnt a villáskulcs illeszkedés a hatszög. Erőfogóval megfogtam a fékcső csavar bemenetet, miután áthoztam előre pár centit, úgy hogy levettem a fékmunkahenger tartó két csavart, tehát már csak a cső fogta. A fékhengert szétszedtem, dugattyúit kivettem, beledugtam egy erőkarnak való kisebb rudat ami belefért és azt kezdtem el forgatni, a fékcsövet erőfogóval szorítva álló helyzetbe tartottam. Így jött le végül a cső. Elmés nem ? Különben a fékcső is beletört volna. Elegem van a kispolski javításból. A kacsa könnyebben szerelhető valahogy így érzem......

 

A kacsa egy kultusz egy életforma egy szerelem. Nekem 23 éve tart már és csak erősödik......

 

Minél öregebb annál értékesebb. 34 éves a kacsám. 11 éves volt mikor megvettük, de bizton állíthatom, hogy sokkal de sokkal jobb karban van most mint akkor.  Akkor mesés állapotban lett meghírdetve. Rá egy évre 1996 ban mesésen tört el az alváz és vele együtt a belső kormányrúd többen a feszítő erő miatt. De olyan hegesztést szögvasakat kapott az alváz,  ami 22 év alatt egy milimétert sem engedett.  A kormány meg csuklós lett citroen Gs csuklót kapott, kisujjal kormányozható azóta.

 

Vsanyik-nak üzenem hogy az e-mailt megkaptam, küldtem a telefonszámom.