Hogy a szabályok áthágásából következett-e be a baleset, avagy sem, arra vonatkozóan támpontot nyújthat a KRESZ további két szabálya:
Az egyik ilyen szabály:
Tilos megállni, a forgalmi és a műszaki okból történő megállás kivételével: -->
- a) ahol a jármű fényjelző készülék vagy jelzőtábla jelzésének az észlelését akadályozza,
- b) ahol a jármű és az úttesten lévő záróvonal vagy a jármű és az úttest másik szélén álló jármű között legalább 3 méter széles hely nem marad,
Ebből a szabályból ui. kiviláglik, hogy a KRESZ mit tekint olyan széles önálló forgalmi sávnak, melyen már a sáv szélességéből adódóan biztonságosan lehet közlekedni: az olyan széles sávot, amely legalább 3 méter szélességű.
A másik ilyen szabály: -->
Vannak helyek, ahol az út olyannyira keskeny, hogy az úton az egyik forgalmi sávra kiteszik az "Elsőbbség a szembejövő forgalommal szemben" nevű, míg az ezzel ellenkező irányú forgalmi sávra kiteszik "A szembejövő forgalom elsőbbsége" nevű jelzőtáblákat. Itt a táblák által szabályozott forgalmi rend az út szűk szélességi viszonyai miatt úgy szabályozza a forgalmat, hogy ha egyszerre ér az ilyen helyre két, egymásnak szembe jövő autó, akkor annak van elsőbbsége (azaz az haladhat tovább megállás nélkül), amelyiknek az "Elsőbbség a szembejövő forgalommal szemben" nevű tábla van kitéve; míg a másik, vele szemben közlekedő autónak, amelyiknek "A szembejövő forgalom elsőbbsége" nevű tábla van kitéve, kötelezően meg kell állnia akkor, ha ott azon a helyen szembejövő forgalmat észlel (mivel ott a szembejövőnek vele szemben elsőbbsége van), azaz a szembejövő autó részére ezzel az autóval a táblák által biztosított elsőbbséget kötelezően meg kell adni.
Ehhez kapcsolom még:
- 1. az útviszonyoknak megfelelő közlekedés szabályát,
- 2. és a jobbra tartási kötelezettség szabályát,
- 3. továbbá a kölcsönös udvariasság alapján történő elsőbbség-meghatározás elvének a szabályát,
mivel a részben eljegesedett út annyira le volt szűkülve, hogy ott minimum az egyik autó (de inkább mindkét autó kölcsönös!) jobbra történő lehúzódása szükséges a biztonságos közlekedéshez, azaz itt a leszűkült utat úgy kellett volna tekinteni, mintha arra az egyik irányban az "Elsőbbség a szembejövő forgalommal szemben" nevű, a másik, vele ellentétes irányban pedig "A szembejövő forgalom elsőbbsége" nevű jelzőtáblák lettek volna kihelyezve, továbbá a szűkületben a jelzőtáblák hiánya miatt a kölcsönös udvariasság alapján történő elsőbbség-meghatározás szabályának az elve alapján az egyik autósnak villantással jeleznie kellett volna hogy elsőbbségéről lemondva elsőbbséget biztosít a vele szembejövő autó számára a szűkületben, amely másik autó pedig csak az elsőbbségről való lemondás jelzésének fogadása után haladhat tovább, majd ezután a szűkületben magára maradt, elsőbbségéről előzetesen lemondott autó haladhat tovább (de: csakis az elsőbbséget kapott autó eltávozása után).
Ha ezeket a szabályokat együttesen és az egymással logikusan szabályozott összefüggések szerint alkalmazták volna, akkor a baleset elkerülhető lett volna, mivel ez esetben az egyik autó lemondott volna elsőbbségéről(!!!), ezt jelzi, a másik megvárta volna ennek jelzését(!!!), és majd csak ezután haladt volna tovább.
Ennek a szabálynak az alkalmazása a jeges útviszonyok miatt bekövetkezett útszűkület miatt lett volna szükséges, mivel ott emiatt nem volt meg(!) a két forgalmi széles (= 2×3 méteres) útszélesség jégmentes(!) állapotban.