Igen, én vagyok.
Ha egy gépen gyorsan cserélhetőek drága dolgok, akkor az üzemeltetés lesz drága. Te tényleg azt hiszed, hogy egy 20-50 ezer USD/óra költség az a személyzeti dolgokból tevődik össze nagyrészt...?
A svéd lízingelt Gripen azért drága, mert egyértelműen túl van árazva a szolgáltatási része a szerződésnek. A svéd marketing duma szerint a világ legolcsóbb vadászgépe. Aha... A magyar fajlagos repóra meg az USAF F-15E és a F-22A felett van. Epic... A keró és a magyar bérek még nincsnenek is benne a számításban, azokat nagyvonalúan elengedtem, mert 5k USD/óra táján vannak cakk-pakk. az 50-90k USD-hez képest az már úgysem tétel.
Egyébként meg érdemes lenne megnézni, hogy a lengyelek mennyiért reptetik a gépeiket. Az USA eddig nagyon ritkán adott lízingszerződést és akkor sem jön ki még hatszoros ás a Hornetre sem. (Kuvaitnak adtak ilyen ajánlatot eddig évtizedes közvetlen supporttal, másnak nem.)
Én csak a szokásos platon féle fröcsögést látom tőled. Forrást semmit...
Egyszerűen nem fogom fel, hogy a topikromboláson kívül mi célod van itt.