smnks Creative Commons License 2018.04.01 0 1 12944

Szép napot, Sörös'!

(Uh, ha olyan gépről kellene írnom, amelyen nincsenek ékezetes betűk, akkor hogyan hangzana a neved? :-))

 

Valószínűleg nem ugyanakkor utaztunk a fürdőssel, mert más emlékeink vannak az utasszámról. Jó, nyilván én sem teltházról beszélek, de semmiképp sem tűnt kihasználatlannak, különösen nem a lefelé tartó...

 

Írod, hogy ma már nem bírnának a Púposok amolyan igazi személyvonatos terhelést. Ezalatt hány kocsit, ill. milyen sebességet értesz?

 

Mert ugye itt gyúrunk néhányan a tapolcai különmenetre.

Minimum 250 fő jelentkező szükséges, + valami büfékocsi szerűségre is történik utalás, ha jól saccolom, ez legalább 4, azaz négykocsis vonatot kell jelentsen!

És a 30a -n mehetne akár 100 -zal is, utána meg 80 -nal. (Persze lehet, hogy a 30a -ra is csak 80 -as menetvonalat kérnek majd neki.)

Mindenesetre kíváncsi lennék, hogy a "Kft" gondozásában felújított Púposok vajon műszaki állapot tekintetében felülmúlják-e START -os társaikat?

 

Végül szóba hoztad a "rotyogást", mint a Púposok hangjára utaló szót. :-)

Sejtésem szerint ez valami indóházas duma nyomán terjedt el, mint ahogy egy időben "Milkabikának", meg "Repcebikának" hívták a Teknőket bizonyos indóházas körök. 

Én biztos nem írtam semmiféle Púpos rotyogásról, mert magam is eléggé fogom a fejemet, amikor ezt olvasom valahol...

 

Az én fülemben a Púpos motorja valósággal felhörren, amikor a vezér odatekeri neki a kontrollert, ilyenkor lövelli a szürkésfekete füstpamacsot a magasba. Amikor pedig tartósan nagy terheléssel dolgozik a turbofeltöltős Jendrassik, akkor az én fülem számára harsog a motor!

Pl. amikor gyerekkromban egyszer a szokásos öt kocsi helyett nyolc kocsival jött az esztergomi személyvonat, de ez a nyolc kocsi is úgy tele volt, hogy már Angyalföldön sem találtunk ülőhelyet. Na, akkor hörögve-harsogva kapaszkodott felfelé a(z egyébként már narancs színű) Púpi a Pilis emelkedőin, mi gyerekek pedig -a szokásos Bhv kocsi helyett- egy "kisgyőri" kocsi folyosójának lehúzott ablakában lógva figyeltük az ívekben a mozdonyt és a szerelvényt, ill. hallgattuk a motor hátraszűrődő hangját.

 

...És, ha már a Púpos hangja, egy nagyon személyes emlékezést még hadd írjak ide:

Nálunk a tágabb értelemben vett családban a Púpos igazából a "Hajszárító" becenévre hallgat a mai napig is.

Ez a név pedig tőlem származik, még egészen kisgyerek koromból.

Erre sokan mondják, hogy ez is egy barom név! Lehet, hogy igazuk van...

Miért kapta mégis?

Ahogy írtam, még kisgyerek voltam, amikor egyszer a piliscsabai állomáson egy alapjárati fordulaton ketyegő (természetesen még zöld színű) Púpos mellett álltunk, konkrétan a forgóváz mellett. És engem akkor, ott, abból a magasságból (valószínűleg az alvázig sem ért még fel a fejem) kimondottan az otthoni, fekete bakelit borítású orosz, pardon, szovjet gyártmányú hajszárítónk hangjára emlékeztetett a mozdony hangja!

...Hogy esetleg a tc szellőzők hangja volt-e, ami dominált akkor a fülemben? Nem tudom...

De amikor már felnőtt fejjel láthattam kiszerelve ilyen mozdonyforgóvázakat, meglepődve láttam "beigazolódni" a gyerekkori elnevezést, mivel a tc szellőzők "mókuskerekei", ill. ezeknek burkolata, rácsozata, valóban nagyon emlékeztetett egy giga méretű hajszárítóra. :-)) ...Az más kérdés, hogy nem csak a Púposoknál! ;-)

Előzmény: sörösgigant (12939)